وزیر خارجه سوریه:

کشور‌های غربی مانع بازگشت آوارگان سوری هستند

المقداد در نشست مشترک هیأت‌های هماهنگی روسی - سوری در خصوص بازگشت آوارگان، با اشاره به مانع‌تراشی کشور‌های غربی در این امر، تاکید کرد که دمشق تسلیم کسانی که علیه آن توطئه کرده‌اند، نمی‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ - 23December 2021

کشور‌های غربی مانع بازگشت آوارگان سوری هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه طی نشست امروز (پنجشنبه، ۲۳ دسامبر) هیأت‌های هماهنگی روسی - سوری، تصریح کرد که دمشق به دنبال بازگرداندن فرزندان سوریه به کشور است و بار دیگر از آن‌ها می‌خواهد که بازگردند و در روند بازسازی آنچه تروریسم ویران کرده، مشارکت کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: برخی کشور‌های غربی هستند که نمی‌خواهند آوارگان سوری به کشورشان بازگردند و به هر وسیله مانع این امر می‌شوند. نظام ترکیه به حمایت از سازمان‌های تروریستی در سوریه ادامه می‌دهد و بار‌ها آب بیش از یک میلیون شهروند را در الحسکه قطع کرده است.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: سوریه تسلیم کسانی که علیه‌ش توطئه کردند، نخواهد شد و به دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود ادامه می‌دهد.

نشست مشترک دو هیأت وزارتی هماهنگی سوری - روسی در خصوص بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در سالن کنفرانس‌ها در دمشق و مرکز ملی فرماندهی دفاعی روسیه در مسکو امروز در حال برگزاری است و دو هیأت از طریق ویدئو کنفرانس در حال رایزنی با یکدیگر در خصوص این موضوع هستند.

«حسین مخلوف» وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه طی سخنانی در این نشست گفت که این اقدام در چارچوب پیگیری تلاش‌های مشترک برای ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان سوری به میهن صورت می‌گیرد.

وی افزود: «تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه سوریه و ادامه اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه توسط آمریکا و ترکیه و تاراج ثروت و منابع آن مانع از بازگشت آوارگان سوری می‌شود. بازگشت آوارگان سوری اولویت دولت است و دمشق از هیچ تلاشی برای فراهم کردن تسهیلات برای بازگشت آن‌ها دریغ نمی‌کند که مهمترین آن، صدور احکام عفو عمومی و پیگیری تکمیل پرونده آشتی است».

معاون وزیر دفاع روسیه نیز در این نشست به صراحت اعلام کرد که بازسازی اقتصاد و زیرساخت‌های سوریه وظیفه‌ای اصلی در مسیر تحقق دستاورد‌های مرتبط با مبارزه با تروریسم است. وی نیز تایید کرد که تحریم‌های اقتصادی آمریکا و کشور‌های غربی علیه سوریه مانع از بازگشت آوارگان به این کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار