اردن:

همه بر بی‌نتیجه بودن راه حل نظامی در سوریه اتفاق نظر دارند

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه همه طرف‌های ذیربط با بحران سوریه به بی‌فایده بودن راه حل نظامی در این کشور اتفاق نظر پیدا کردند، گفت که امان با هماهنگی آمریکا برای یافتن راه حل سیاسی تلاش می‌کند.
کد خبر: ۵۰۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ - 15January 2022

همه بر بی‌نتیجه بودن راه حل نظامی در سوریه اتفاق نظر دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اعلام کرد که انگیزه اردن از گام‌های اخیرش در قبال سوریه با اهتمام مقامات امان به حل و فصل بحران در کشور همسایه‌اش ارتباط مستقیم دارد.

الصفدی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا پس از بازگشایی مرز‌های اردن با سوریه و ازسرگیری پرواز‌های میان دو کشور و نخستین گفت‌وگوی میان شاه اردن و رئیس جمهور سوریه (گفت‌وگوی تلفنی مهر ماه گذشته) امکان برقراری روابط میان امان و تهران وجود دارد، گفت: کاری که ما در اردن انجام می‌دهیم، این است که اطمینان حاصل کنیم که یک روند سیاسی جدی وجود دارد که منجر به پایان دادن به این بحران می‌شود.

او افزود: اردن از ابتدای جنگ در سوریه میزبان ۱.۳ میلیون آواره از این کشور بوده است، علاوه بر این که این کشور به دلیل ادامه درگیری‌ها با تهدید تروریسم و ​​مواد مخدر در مرز‌ها مواجه است.

وزیر خارجه اردن گفت: آنچه می‌بینیم این است که بحران سوریه ۱۱ سال است که ادامه دارد و باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهیم و نمی‌توان روی روش‌هایی تمرکز کرد که به نتیجه نرسید و به همین دلیل ما با هماهنگی آمریکا و دیگر شرکا برای یافتن راهی به سوی یک راه حل سیاسی تلاش می‌کنیم.

الصفدی با اشاره به اینکه درگیری‌های سوریه به شدت اردن را تحت تاثیر قرار داده است، از کاهش اهتمام جامعه جهانی به پرونده پناهندگان سوری ابراز تاسف کرد.

او با بیان اینکه همه بر عدم وجود راه حل نظامی برای درگیری در سوریه اتفاق نظر دارند، افزود: بحران سوریه، رنج و ویرانی زیادی را به همراه داشته است و ما نمی‌توانیم در همان سیاست‌های قبلی بمانیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار