اصابت ۳ راکت به پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه

یک منبع سوری خبر داد که سه راکت، به پایگاه آمریکا در میدان نفتی کونیکو در شمال دیرالزور اصابت کرده است.
کد خبر: ۴۹۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ - 04December 2021

اصابت ۳ راکت به پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع غیر نظامی از هدف قرار گرفتن پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه خبر داد.

این منبع به شبکه خبری روسیا الیوم اظهار داشت که سه راکت، به پایگاه آمریکا در میدان نفتی کونیکو در شمال دیرالزور اصابت کرده است.

وی تأکید کرد: پس از اصابت این راکتها، بالگرد‌های آمریکایی به صورت گسترده بر فراز این پایگاه به پرواز درآمدند.

به گفته این منابع، هنوز هیچ اطلاعات بیشتری درباره ضرر‌های وارده به این پایگاه یا عاملان آن منتشر نشده است.

در همین ارتباط، منابع محلی در حومه الحسکه سوریه دوم آذر ماه جاری از انفجار‌های مهیب در پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر»، واقع در پنج کیلومتری شهر مرزی الیعربیه خبر دادند.

این منابع تأکید کردند که این انفجار‌ها در پی شلیک چهار راکت به سوی این پایگاه روی داد.

به گفته این منابع، انفجار‌های صورت گرفته بسیار مهیب بود و صدای آن در مناطق مختلف مرز‌های شمال شرق سوریه و مرز‌های عراق به گوش رسید.

این منابع افزودند: پایگاه «خراب الجیر» دومین پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۵ پس از مصادره زمین‌های کشاورزی وسیع این روستا تأسیس شد و در واقع یک پایگاهی هوایی است که دارای باندی برای فرود بالگرد‌ها و هواپیما‌های جنگی است.

بنا بر این گزارش منطقه‌ای که پایگاه خراب الجیر در آن واقع است، نقطه تماس حیاتی بین خاک سوریه و عراق به شمار می‌رود. افسران و سربازان این پایگاه آمریکایی همچنین در سازماندهی قاچاق نفت از سوریه نقش دارند و مسئول سازماندهی عملیات خارج کردن تانکر‌های نفت مسروقه از سوریه و کامیون‌های گندم مسروقه از خاک سوریه هستن. علاوه بر آن، دارای نقش لجستیکی در ورود و خروج کاروان‌های ارتش آمریکا و دیگر نیرو‌های وابسته به ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار