انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده مقابل زندان عناصر داعش در الحسکه

منابع خبری سوریه گفتند که دو خودروی بمب‌گذاری شده در برابر زندان عناصر داعش در جنوب الحسکه منفجر شده است و تروریست‌ها پس از انفجار، به این زندان حمله کردند.
کد خبر: ۵۰۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ - 20January 2022

انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده مقابل زندان عناصر داعش در الحسکهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع محلی سوریه از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب شهر الحسکه در شمال شرق این کشو خبر دادند.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که این خودرو‌ها مقابل در ورودی زندان «الصناعه» در الحسکه منفجر شده است. این زندان محل نگهداری تروریست‌های داعش است.

به گفته این منابع، پس از وقوع انفجارها، از محوطه زندان، صدای تیراندازی شدید نیز شنیده شده است.

منابع مذکور تأکید کردند که عناصر داعش پس از انفجار خودروها، به این زندان حمله کردند و ۲۰ تروریست توانستند از زندان فرار کنند.

پایگاه خبری «نورث پرس» نیز خبر داد که پس از این انفجار، بالگرد‌های متعلق به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نیز در حال پرواز در اطراف زندان الصناعه هستند.

این پایگاه به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که در پی این انفجار، عناصر داعشی که در داخل زندان حضور دارند، به شدت وضعیت را متشنج کرده‌اند.

این منبع خبر داد که بالگرد‌های ائتلاف آمریکا، در اطراف این زندان، گلوله منور پرتاب کردند و عناصر داعش نیز نگهبابان زندان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که این زندان و چند زندان دیگر که محل نگهدای تروریست‌های داعش است، تحت کنترل عناصر کُرد وابسته به آمریکا قرار دارد. هر چند بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که آمریکا و عناصر داعش، در شرق سوریه، همکاری تنگاتنگی با هم دارند (جزئیات بیشتر).

این اقدام عناصر داعش، پیش از این نیز رخ داده بود؛ به نحوی که عناصر این گروه تروریستی فروردین سال گذشته، در بزرگ‌ترین زندان الحسکه دست به شورش و هرج و مرج زدند.

این زندان تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) یعنی شبه نظامیان غالبا کُرد قرار دارد که مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند. در این زندان، هزاران تروریست داعشی زندانی هستند که پس از این شورش، شماری از آنان فرار کردند.

محله «غویران» شهر الحسکه بزرگ‌ترین زندان و بازداشتگاه داعشی‌ها را در خود جای داده است و این زندان از تابستان سال ۲۰۱۶ تحت سیطره گروه قسد است.

نزدیک به پنج هزار داعشی از اتباع ۵۴ کشور جهان در زندان مرکزی غویران زندانی هستند و کشور‌های آن‌ها از پذیرش این زندانیان خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها