یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

هشدار جدّی به جریان نفوذ و نزدیک بودن زمان رسوایی

منش و روش شهید سلیمانی، معیار قضاوت‌های مردم در خصوص کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران شده و این معیار در کنار هوشمندی و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی، سنگ بنای محکی است که خدعه‌های جریان نفوذ را رسوا کند.
کد خبر: ۴۸۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ - 06October 2021

هشدار جدّی به جریان نفوذ و نزدیک بودن زمان رسواییگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سعید شهرابی فراهانی؛ پدیده «نفوذ» یک فرآیند امنیتی-سیاسی است و عمدتاً علیه جمعیتی به کار گرفته می‌شود که از طریق اعمال زور به شکل مستقیم، امکان شکست دادن آن‌ها مقدور نباشد.

نفوذ دارای ابزار و متد‌های مختلفی است و در بستر‌ها و قالب‌های متنوعی قابل پیاده سازی است. طراحان نفوذ علاقه دارند عملیات خود را با حداکثر سرعت، گسترش و عمق در لایه‌های اصلی هدف به اجرا در بیاورند و همچنین ترجیح می‌دهند که نقشه، عوامل، ابزار و امکاناتشان تا آخرین نقطه ممکن، غیرقابل کشف و افشا باقی بماند.

نکته جالب اینجاست که سرعت در نفوذ کردن، الزامآً به معنای تعجیل در نتیجه گرفتن از نفوذ نیست!

معماران نفوذ گاهی می‌کوشند تا ضعیف‌ترین حلقه‌های زنجیره نظام را تحت تأثیر قرار داده و گاهی نیز تلاش دارند تا مزیت‌های هدف خود را نابود کنند. از این رو نقاط قوت آن را به‌صورت پیوسته مورد رصد و آنالیز قرار می‌دهند تا با کوچکترین غفلت، از ریزرخنه‌ها، عوامل خود را وارد نمایند. از این رو حوزه‌های که نظام در آن‌ها حضور مقتدرانه‌ای دارد (علمی و دانشگاهی، سیاست خارجی منطقه ای، هسته ای، موشکی، نانو، بیوتکنولوژی و ...) جز زمینه‌های کاری نفوذی‌ها قلمداد می‌شود.

همچنین یکی از ویژگی جنگ نفوذ و ضدنفوذ، اصطلاحآً ۷۲۴ آن است: هر ۷ روز هفته و هر روز به مدت ۲۴ ساعت! همان طور که پروژه‌های نفوذ تعطیل‌بردار نیست، مقابله با آن هم نباید در یک مقطع متوقف شود.

در ابتدای پیروزی انقلاب، ضربات بسیاری از ناحیه نفوذی‌ها بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شد. اقدامات بنی‌صدرها، رجوی‌ها، کشمیری‌ها، کلاهی‌ها و ... و خساراتی که از ناحیه آنان متوجه انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن شد تنها بخش کوچکی از تاریخچه پیچیده نفوذ و نفوذی‌ها است.

امام خمینی (ره) در نامه مورخ ۶۸/۰۱/۰۸ و در پاسخ به درخواست استعفای مرحوم آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری خطاب به ایشان می‌نویسند:

«... همه می‌دانند که شما حاصل عمر من بوده‌اید؛ و من به شما شدیداً علاقه‌مندم. برای اینکه‏‎ ‎‏اشتباهات گذشته تکرار نگردد، به شما نصیحت می‌کنم که بیت خود را از افراد ناصالح‏‎ ‎‏پاک نمایید؛ و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهوری اسلامی‏ خود را جا می‌زنند، جداً جلوگیری کنید. من این تذکر را در قضیۀ «مهدی هاشمی» ‏ هم‏‎ ‎‏به شما دادم. »

حال تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

در طول سال‌های اخیر و در زمینه مقابله با نفوذ اجانب و دشمنان انقلاب اسلامی، اقدامات مفید و موثری از جانب یاوران گمنام امام زمان (عج) در جامعه اطلاعاتی کشور اعم از ارگان‌های اطلاعاتی و حفاظتی به نتیجه مثبت ختم شده و بخشی از این مساعی در مواردی مانند شهرام امیری، موسوی‌مجد، نازنین زاغری، جیسون رضائیان، نزار زاکا، باقر و سیامک نمازی، دری اصفهانی به اطلاع مردم شریف رسیده است اما خبرگان و اهل فن به خوبی واقفند که نبرد و جهاد با دیو هفتاد سر نفوذ کماکان ادامه دارد؛ نبردی که به اقتضای پیچیدگی خود، زبده‌ترین و نخبه‌ترین کارشناسان و نیرو‌ها را به میدان می‌طلبد تا با تکیه بر عقلانیت انقلابی و امکانات موجود و قبل از اینکه آب در دل مردم تکان بخورد، طومار توطئه‌های ریز و درشت شیاطین داخلی و شروران خارجی علیه ملت و خادمین آنان در هم پیچیده شود.

در این میان، وظیفه همه دلسوزان و مسئولین در نهاد‌های مختلف حکومتی و حاکمیتی آن است که ضمن پرهیز از تفرقه، سهم خواهی، منیّت‌ها و تک‌روی‌ها؛ با از خودگذشتگی، ایثار و اخلاص، ناملایمات ناشی از بی کفایتی‌ها و ناکارآمدی‌ها را از زندگی بزدایند و با هم افزایی و همکاری، عرصه را بر نفوذی‌ها و اربابان آن‌ها تنگ کنند.

امروز میزان مقبولیت فعالیت‌های مسئولین، رضایتمندی عمومی است. مردم شریف ایران همانطور که به خوبی تفاوت بین ظاهرسازی و ریاکاری را با خدمت صادقانه و مخلصانه را می‌دانند، به همین ترتیب نیز نسبت خادمین خود سپاسگزار و در برابر خائنین و همدستان پروژه‌های نفوذ، شدید الغضب خواهند بود.

ملت ایران از هر سلیقه سیاسی و ذائقه فرهنگی و قشر اجتماعی، با تکریم و تعظیم مقام خادمانی، چون حاج قاسم سلیمانی نشان داده است که تراز خدمت و مسئولیت در انقلاب و نظام اسلامی چیست و چگونه است. حالا دیگر سیره و شیوه و منش و روش شهید سلیمانی، معیار قضاوت‌های مردم در خصوص کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران شده است؛ این معیار که برای مردم کاملاً ملموس و مشهود است در کنار هوشمندی و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی، سنگ محکی است که خدعه‌های جریان نفوذ را – در هر لباس و منصب و با هر مقدار نمایش پردازی و تظاهر دروغین – را خیلی زودتر از انچه که گمان می‌کنند، رسوا خواهد کرد!

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار