رئیس‌جمهور در نیروگاه اتمی بوشهر:

ظرفیت تولید برق کشور باید به ۱۰ هزار مگاوات برسد

رئیسی در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد ظرفیت تولید برق کشور را به ۱۰ هزار مگاوات برساند، گفت: سیاست قطعی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.
کد خبر: ۴۸۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ - 08October 2021

ظرفیت تولید برق کشور باید به ۱۰ هزار مگاوات برسدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در ادامه برنامه‌های سرزده سفر استانی به بوشهر با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فاز‌های در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استاندارد‌های بین‌المللی است، تاکید کرد: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشور‌ها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقاء سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند. این میزان، در فاز‌های توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ۱۰۰۰۰ مگاوات برساند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین‌کن هسته‌ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار