رئیس بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

الکترونیکی کردن تمام فرآیند‌های پرداخت خسارت تصادفات با صدور کروکی الکترونیک

سلیمانی گفت: با صدور کروکی الکترونیک تمام فرآیند‌های پرداخت خسارت تصادفات به صورت الکترونیک انجام خواهد شد و دیگر نیاز به مقصر یا غیر مقصر در بیمه نیست.
کد خبر: ۴۸۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ - 13October 2021

الکترونیکی کردن تمام فرآیند‌های پرداخت خسارت تصادفات با صدور کروکی الکترونیکبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، غلامرضا سلیمانی رئیس بیمه مرکزی در آئین تجلیل از کروکی‌های برتر که امروز (چهارشنبه) در شهرک آزمایش برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارتباط بیمه با پلیس از گذشته ارتباطی تنگاتنگ بوده است، اظهار داشت: از زمانی که ما می‌خواهیم بیمه نامه را صادر کنیم تا زمانی که بخواهیم خسارت به یک بیمه شده پرداخت کنیم به اطلاعات پلیس و آن فرد نیاز داریم.

رئیس بیمه مرکزی با اشاره به اینکه در دنیای امروز دیگر روش‌هایی سنتی و دستی گذشته و امکان تخلف و تقلب در آن زیاد است، گفت: در سیستم جدید زمانی که تصادف رخ می‌دهد تا زمانی که خسارت پرداخت می‌شود، لزومی ندارد که فرد به بیمه مراجعه کند و کروکی بگیرد؛ همچنین دیگر لزومی ندارد که خودروی خود را برای بررسی و تعیین خسارت به شرکت بیمه بیاورند، بلکه تمام این فرایند به صورت سیستمی انجام می‌شود.

وی در این مورد که میزان تخلفات چقدر است، اظهار داشت: ۲۰ درصد از پرداخت خسارت‌ها متاسفانه به دلیل سوانح ساختگی و تقلب است؛ در سال ۱۳۹۹، ۲۵ هزار میلیارد خسارت بابت بیمه شخص ثالث بود.

سلیمانی گفت: کروکی الکترونیکی میزان حق بیمه دریافتی را کاهش می‌دهد؛۵۰ درصد تصادفات زیر ۱۶ میلیون تومان به دلیل سازش نیازی به کروکی نیست و در صورتی که طرفین در بیمه نامه توافق کنند، می‌توانند به بیمه شخص مقصر رجوع کنند و بدون کروکی خدمات آن را دریافت کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها