رئیس پلیس راهور ناجا:

تصادفات دومین عامل مرگ و میر در کشور/ هر ساعت ۲ نفر در تصادفات جان می‌بازند

سردار «هادیانفر» گفت: در هر ساعت به‌طور متوسط دو نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و ۲۵ نفر معلول و یا قطع نخاع می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ - 14October 2021

تصادفات دومین عامل مرگ و میر در کشور/ در هر ساعت ۲ نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا امروز (پنجشنبه) در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی که در شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز کرونا یک پدیده است که ان‌شاءالله با تفکر و واکسیناسیون از بین خواهد رفت، اظهار داشت: تصادفات از دیرباز و از زمانی که حمل و نقل در دنیا گسترش پیدا کرد، همراه با انسان در حال رشد بوده و در کشور ما تصادفات دومین عامل مرگ و میر هستند.

وی گفت: در هر  ساعت به طور متوسط دو نفر جان خود را از دست می‌دهند و ۲۵ نفر معلول و یا قطع نخاع می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: هر روز ۴۷ نفر در زمان پیک سفر‌ها و ۷۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹، ۱۶ هزار نفر کشته و ۲۸۸ هزار نفر معلول شدند؛ همچنین در تصادفات ۱۵ تا ۲۰ درصد مجروحان دچار قطع نخاع یا مصدومیت اساسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه آمده است که باید ۳۱ درصد از تصادفات کاهش پیدا کند، گفت: در دولت‌های گذشته نسبت به این موضوع، کوتاهی شده و لذا دولت جدید باید توجه جدی به موضوع تصادفات داشته باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه هر ساله هفت تا ۱۰ درصد از بودجه کشور سالیانه هزینه تصادفات می‌شود، افزود: امروز برای کسانی که از لحاظ روحی در تصادفات دچار صدمه می‌شوند برنامه‌ای نداریم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۰۸ قانون اساسی ۳۰ دستگاه کشور به‌طور مستقیم و غیر مستقیم در حوزه تصادفات نقش دارند.

وی عنوان کرد: امروز متاسفانه ۵۱ درصد از مجروحان تصادفات در سرصحنه، شش درصد از آن‌ها در حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد از این افراد نیز در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: امروز همه در کشور مسئول هستیم که به موضوع تصادفات توجه کنیم؛ عابر پیاده، سرنشین و راننده همه در تصادفات نقش دارند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه مجروحیت ۶۰ درصد از موتورسیکلت‌سواران در تصادفات به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است، گفت: ۳۵ تا ۴۰ درصد خسارت‌های بیمه مختص به موتورسیکلت‌سواران است.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی تأکید کرد: رعایت حق تقدم و رعایت حقوق دیگران می‌تواند بخش اعظمی از تصادفات را کاهش دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها