رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد؛

ضرورت ورود دولت در کاهش تصادفات و توسعه انضباط ترافیکی/ کروکی تمامی تصادفات تا دو ماه آینده الکترونیکی خواهد شد

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه دولت باید در کاهش تصادفات و توسعه انضباط ترافیکی ورود کند، گفت: تا دو ماه آینده کروکی تمامی تصادفات الکترونیکی خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 13October 2021

ضرورت ورود دولت در کاهش تصادفات و توسعه انضباط ترافیکی/ کروکی تمامی تصادفات تا دو ماه آینده الکترونیکی خواهد شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا امروز (چهارشنبه) در همایش تجلیل از کروکی برتر (کاغذ و الکترونیک) که در شهرک آزمایش برگزار شد، با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: ۳۰ دستگاه در توسعه انضباط ترافیکی در کشور و کاهش تصادف نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی کاهش فوتی‌های تصادفات است، گفت: براساس قانون پلیس صرفا ناظر بر نظم و انضباط هستیم.

سردار هادیانفر گفت: باید دولت در کاهش تصادفات و توسعه انضباط ترافیکی ورود کند؛ در دولت یازدهم، دوازدهم و دولت سیزدهم تاکنون جلسه شورای عالی ایمنی مدیریت ترافیک با حضور رئیس جمهور برگزار نشده است.

وی گفت: آسیب تصادفات کمتر از کرونا نیست و اگر یک فرد در تصادف فوت کند ۵/۳ میلیارد تومان به طور مستقیم و غیر مستقیم به کشور زیان می‌رساند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تصادفات مختص موتورسیکلت سوران است که بیشتر تصادفات در این حوزه جانی است، دومین دلیل تصادفات پس از مدیریت، موضوع راه است، نزدیک ۴۵ تا ۵۰ درصد فوتی‌ها در نقاط حادثه‌ خیز رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم، گفت: ۶۵ درصد از ناوگان عمومی ما امروز فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از قوانین منسوخ شده است و با توجه به فناوری‌های جدید باید به روزرسانی شود، گفت: جرایمی که امروز برای خودرو‌ها وجود دارد بازدارنده نیست، چراکه الزامی برای پرداخت آن وجود ندارد.

سردار هادیانفر گفت: ۹۲ درصد عوامل تصادفات انسانی است؛ امروز پس از کرونا تصادفات دومین عامل فوت شهروندان در کشور است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد، گفت: باید شرایطی به وجود بیاوریم تا تصادفات را به حداقل برسانیم.

وی گفت: کروکی الکترونیک در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار مطرح شد و در سال ۱۳۹۹ این کار شکل گرفت و نرم‌افزار آن طراحی شد و به صورت آزمایشی در استان قم شروع به فعالیت کرد.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: طبق توافق صورت گرفته تا دو ماهه آینده در سراسر کشور ۹ هزار تبلت و سه هزار دست افزار سپهر توزیع خواهد شد و کروکی تصادفات در سراسر کشور الکترونیکی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توافق صورت گرفته برای کروکی‌های الکترونی صحیح حق الزحمه عملیاتی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار