سرلشکر موسوی:

جوانان باید در شکستن حصر‌های ناامیدی پیشگام باشند

فرمانده کل ارتش گفت: محور اصلی حرکت انقلاب در بیانیه گام دوم، جوانان هستند و در این بیانیه تاکید شده جوانان باید پیشگام در شکستن حصار‌های ناامیدی باشند.
کد خبر: ۴۸۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 16October 2021

«جوانان» باید در شکستن حصر‌های ناامیدی پیشگام باشند/ «انتظار» چتری فراگیر برای محافظت جوانان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش امروز در صبحگاه مشترک «عهد سربازی» نیرو‌های مسلح استان قم در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: ذخایر ایران در سطح برترین کشور‌های جهان است و ایران یکی از کشور‌های جوان جهان و جوانان، بزرگترین سرمایه کشور محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در طول ۴۰ سال گذشته با بهره گیری از عنایات خاص امام زمان (عج) و داشتن رهبری بی نظیر، دشواری‌های بسیاری را گذرانده ایم و بعد از این نیز با پشت سر گذاشتن مشکلات، بر دشمنان پیروز می‌شویم.

فرمانده کل ارتش ابراز داشت: بیانیه گام دوم را می‌توان منشوری کامل و جامع برای تحقق تمدن اسلامی و تلاشی برای زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) تفسیر کرد؛ در این بیانیه محور اصلی حرکت انقلاب به جوانان واگذار شده و تاکید ویژه‌ای به نسل جوان شده است. در این بیانیه ۳۷ مرتبه به جوانان اشاره شده و در آن نسبت به تحقق تمدن نوین اسلامی و آماده سازی بستر برای ظهور حضرت، ولی عصر (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جوانان مومن انقلابی در صف اول زمینه سازی ظهور قرار داشته و نقش کلیدی دارند، تقوا، بصیرت، انگیزه الهی، تعلق اندک به دنیا، دوری از عافیت طلبی و روحیه انقلابی از ویژگی‌های جوانان مومن است که در زمینه سازی ظهور نقش اساسی دارد. امروز بیش از همیشه نیاز به تولید و ترویج انتظار داریم؛ فرهنگ انتظار یک مقوله فردی نیست بلکه یک مفهوم اجتماعی است و تنها یک جامعه منتظرمی تواند زمینه ظهور را به وجود آورد.

امیر موسوی با بیان اینکه جوان منتظر ظهور علاوه بر اینکه خود را از انحرافات عملی و اعتقادی دور نگه می‌دارد بلکه جامعه را نیز در مسیر اصلاح قرار می‌دهد، گفت: انتظار یک امر تشکیلاتی و جمعی است که بصورت مستمر جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ضامن سلامت فکری و عملی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: ناامیدی جوانان مهمترین راهبرد دشمنان است و در بیانیه گام دوم تاکید شده که جوانان باید پیشگام در شکستن حصار‌های ناامیدی باشند و نهال امید را در دل دیگران بکارند. مسوولیت پذیری و آمادگی برای ورود به عرصه‌های مختلف سازندگی و توسعه کشور یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه انتظار سبب پایداری و استقامت در برابر سختی‌ها می‌شود و از یاس و ناامیدی جلوگیری می‌کند، ابراز داشت: انتظار فرج، امید به آینده روشن و تحقق ارزش‌ها و خوبی هاست و چنین نگاهی به انسان شور و نشاط می‌دهد به گونه‌ای که هم خود را اصلاح می‌کند و هم به دنبال اصلاح دیگران می‌رود.

امیر موسوی با ذکر این نکته که هجمه فرهنگ غرب بر جامعه بیش از همیشه قوت گرفته و این فرهنگ مانع فرهنگ مهدویت و انتظار است، تاکید کرد: در مسیر ظهور باید به نحوی فرهنگ سازی کنیم که زیست معنوی و مهدوی در سرلوحه زندگی مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این نکته که فرهنگ انتظار باید در تمام ابعاد زندگی مردم نهادینه شود و جلوه‌های نورانی آن به درستی نشان داده شود. عنوان کرد: مقوله انتظار، چتری فراگیر برای محافظت جوانان از شر الحاد و فرهنگ غرب است و می‌تواند جوانان را که سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند را در مسیر فرهنگ سازی ظهور حفظ کند.

این مسئول بیان داشت: اسلام حاکمیت الهی را بر تشکیل حکومت با پرچم دین و با هدف فراگیری عدالت توسط مومنان و مستضعفان با فرماندهی امام زمان (عج) ترسیم کرده است. انقلاب اسلامی در پرتو آموزه‌های اسلام، تمامی تفکرات غربی و سکولار را به چالش کشید و امروز به عنوان قطب بزرگی در تاریخ، جایگاه خود را در جهان معاصر تثبیت کرده است.

امیر موسوی متذکر شد: در بیانیه گام دوم، انقلاب ایران به دنبال شرایطی برای زمینه سازی ظهور است و به هر اندازه که این بیانیه اجرایی شود زمینه برای جهان مهدوی فراهم‌تر می‌تواند باشد. تمدن و پیشرفته همه جانبه در بستر زمانی طولانی شکل می‌گیرد و این به معنا است که برای آینده و دهه‌های آتی نظام باید از هم اکنون برنامه داشته باشیم تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار