هشدار وزیر کار به دستگاه‌هایی که قانون حمایت از حقوق معلولان را اجرا نمی‌کنند

عبدالملکی گفت: مسئولان دستگاه‌هایی که سه درصد از استخدام‌هایشان را به معلولان اختصاص ندهند حسب مورد از سازمان متبوعشان اخراج می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 16October 2021

هشدار وزیر کار به دستگاه‌هایی که قانون حمایت از حقوق معلولان را اجرا نمی‌کنندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشستی که به‌مناسبت روز جهانی عصای سفید با جامعه نابینایان کشور و انجمن‌های فعال در امور نابینایان در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید، اظهار داشت: در چنین مناسبت‌هایی وظیفه داریم تا حقوق و تکالیفی که بر گردن ما است را یادآوری کنیم، نقص‌ها را برشمرده و کار‌هایی که انجام داده را اطلاع رسانی کنیم.

وی ادامه داد: من به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌ام، اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا در حد توان چند مورد را در خصوص نابینایان به‌طور اخص و معلولین به‌طور عام پیگیری کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه گزارش ملی از مسئولان دستگاه‌ها در خصوص احقاق حقوق معلولان در دولت و خارج آن را یکی از موضوعات مهم برای پیگیری برشمرد و گفت: این گزارش در اواخر آذر با رونوشتی به رئیس جمهور منتشر خواهد شد و تذکرات لازم نسبت به آنچه عمل نشده اعلام می‌شود.

عبدالملکی افزود: این موضوع را به‌عنوان اخطار و هشدار اعلام می‌کنم همه مسئولان بدانند که گزارش دیگری در فروردین به رهبر انقلاب اسلامی اعلام خواهد شد و کم و کاستی‌ها درباره قانون حمایت از حقوق معلولان به مراجع قضائی ارجاع خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که در ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد معلول که آورده شده سه درصد استخدام سازمان‌ها می‌بایست به معلولان تخصیص یابد و در غیر اینصورت مجازات قانونی متوجه آن‌ها می‌شود، گفت: در این قانون آمده که بالاترین مسئول دستگاه‌ها مکلف به اجرای این قانون است و متخلفان حسب مورد به انفصال موقت از خدمات عمومی، تنزل مقام و حتی اخراج از سازمان متبوع محکوم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسترسازی برای بخش خصوصی و مردم برای ادا کردن حقی که از معلولان بر گردنشان است را از موارد دیگر برای پیگیری برشمرد و بیان کرد: برخی از حقوقی که به گردن ما است قانونی نیست بلکه اخلاقی است و می‌بایست در حاکمیت و دولت نسبت به آن بسترسازی لازم را انجام دهیم.

عبدالملکی افزود: علاوه بر این موارد می‌بایست برخی از قوانین در ارتباط با حمایت از معلولان اصلاح شده و قوانین جدیدی نیز تدوین شود که آیین‌نامه‌های آن در حال تدوین است.

انتهای پیام/۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها