رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تحقق مطالبه جامعه ایثارگران/تبدیل وضعیت استخدام فرزندان ایثارگر

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: مهم‌ترین اقدامی که مجلس در سال ۱۴۰۰ در حوزه ایثارگری انجام داده قانون تبدیل وضعیت استخدام فرزندان ایثارگر بود که بیانگر احترام مجلس به فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۴۸۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 19October 2021

مهم‌ترین اقدام مجلس در حوزه ایثارگری تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر استحجت‌الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ارتباط با مهم‌ترین اقدامات مجلس و به‌ویژه فراکسیون ایثارگران در حوزه ایثارگری، اظهار داشت: فعالیت نمایندگان در مجلس قانون‌گذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون است. در بحث ایثارگری قانون خوبی به تصویب رسید که باید به آن عمل شود.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: مهم‌ترین اقدامی که مجلس امسال در حوزه ایثارگری انجام داده است «بند د تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۰» بود که موضوع تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در آن مطرح شد و جمع زیادی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها عمل کردند و دغدغه ما در این خصوص مرتفع شد.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفع این دغدغه به این معنی است که فرزندان ایثارگر و شهدا وقتی در دستگاهی رسمی شوند می‌توانند جایگاه گرفته و از طریق خدمت خالصانه به مردم می‌توانند راه پدرانشان را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به این مطلب که برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر عمل نکردند، گفت: برای تسهیل در اجرای این قانون نامه‌هایی به سازمان امور استخدامی و برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارسال و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر بیانگر این پیام بود که مجلس به فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران هم احترام قائل است.

به گزارش دفاع‌پرس، بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه توسعه اشاره به این دارد که همه دستگاه‌ها مکلفند در چارچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود دست‌کم ۲۵ درصد نیازهای استخدامی خود را از بین جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان (یک سال و بالای یک سال اسارت) معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران (با رعایت سقف مقرر در این بند)، تامین و به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پست‌های بدون متصدی اقدام کنند. 

پنج درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه دست‌کم ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و اسارت آزادگان کمتر از یک سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند. در مواردی که نیاز به تخصص دارد رعایت شرایط علمی الزامی است.

همچنین، طبق ماده (۴۴) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مقرر شده است دستورالعمل مربوط به اجرایی‌کردن بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و تا پایان خردادماه ابلاغ شود.

بدیهی است که با ابلاغ دستورالعمل مربوطه در موعد مقرر، اقدام‌های اجرایی مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه کل کشور از سوی دستگاه­‌های اجرایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها