معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد؛

توانمندسازی ۱۱۵ هزار خانوار از سوی کمیته امداد/ ارائه خدمات به ۸۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج

«خدرویسی» گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۱۵ هزار خانوار با رسیدن به وضعیت مطلوب، از زیر چتر حمایت کمیته امداد خارج و ۱۱۵ هزار خانواده نیازمند جایگزین آن‌ها شدند.
کد خبر: ۴۸۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ - 20October 2021

ارائه خدمات به بیش از ۲ هزار خانوار/ خروج ۱۱۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امدادبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حسین خدرویسی» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت پیامبر اعظم، حضرت محمد (ص) اظهار داشت: وحدت و همدلی که در کشورمان بین اهل سنت و شیعه ایجاد شده است، توانسته توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری از بین ببرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد از بدو تأسیس تاکنون از دورترین روستا‌های مرزی تا عمق شهر‌ها پناه محرومان بوده است، گفت: دو میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۲۸ خانواده تحت پوشش این کمیته قرار دارند که حدود ۴۷ درصد از آن‌ها ساکن شهر و ۵۲ درصد ساکن روستا هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه یک میلیون و ۱۷۷ هزار خانم سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته هستند، افزود: همه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ما نیستند، بلکه فقط زنان نیازمند تحت پوشش ما هستند.

خدرویسی اضافه کرد: ۸۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند که از همه خدمات ما استفاده می‌کنند.

وی گفت: با تلاش صورت گرفته، در شش ماه نخست امسال ۱۱۵ هزار خانوار با رسیدن به وضعیت مطلوب، از زیر چتر حمایت کمیته امداد خارج و ۱۱۵ هزار خانواده نیازمند جایگزین آن‌ها شدند؛ همچنین ۱۰۰ هزار سهمیه بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ به کشور اعلام شد و امروز پشت نوبتی نداریم.

خدرویسی با بیان اینکه از ۳۵۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار مستمری معیشتی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان مستمری مددجویان ۶۷ درصد افرایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برون‌سپاری پرونده‌هاست، گفت: تاکنون ۴۷ هزار پرونده در حوزه سالمندان برون سپاری شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به امضا تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها گفت: طبق این تفاهم‌نامه تا پایان سال ۵۰ هزار خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار جهیزیه بین مددجویان و نیازمندان در شش ماه اول امسال گفت: با تامین ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۳۰ هزار قلم کالای اساسی زندگی بین زوجین توزیع خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: در ابتدای امسال با پرداخت ۲۳ میلیارد تومان، ۱۶ هزار نفر از مددحویان از مستمری تامین اجتماعی برخوردار شدند؛ همچنین سه هزار نفر از سرپرست خانوار با پرداخت حق بیمه بازنشسته شدند.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طی روز‌های اخیر فرانشیز مددجویان کمیته امداد در بیمارستان دولتی و دانشگاهی رایگان شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه با شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا در کمیته امداد و سراسر کشور راه‌اندازی شد، گفت: خوشبختانه کمترین ابتلا بین مددجویان و فوت شدگان را داشتیم؛ همچنین خانواده‌هایی که یکی از اغصای آن‌ها فوت شد خسارت پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ خدمت به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌دهیم، گفت: برای درمان اعضای یک خانواده‌ در ماه ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

خدرویسی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مناطق محروم و مرزی در اولویت کمیته امداد است، گفت: ۱۱ هزار خانوار از طریق مرکز رصد فقر کمیته امداد و بانک رفاه اطلاعات ایرانیان شناسایی شدند که در حال دریافت خدمات هستند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها