امام جمعه تبریز:

انجام رزمایش‌ها،سبب همگرایی منطقه‌ای سبب می‌شود

حجت الاسلام «آل هاشم» گفت: انجام رزمایش‌های مختلف نظامی و دفاعی و توجه به دیپلماسی فعال نظامی همگرایی منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را سبب می‌شود که برگزاری زمایش مشترک با روسیه و در آینده با پاکستان  می‌تواند در این مسیر موثر باشد.
کد خبر: ۴۸۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ - 22October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید «محمد علی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سفرهای اخیر سرلشکر باقری به تعدادی از کشورهای منطقه، اظهار داشت: این سفرهای رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح به چهار کشور مختلف و مذاکرات مفید ناشی از آن، نشان‌ دهنده دیپلماسی دفاعی با طعم امنیت است.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر شاهد برگزاری رزمایش‌های مشترک داخلی و خارجی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش قهرمان و سپاه دلاور بودیم که نشانگر قدرت نظامی ایران بوده و هشدار به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و موجب خشنودی دوستان این نظام اسلامی است.

حجت الاسلام آل هاشم، رزمایش‌های ترکیبی را نشانگر قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کیان میهن اسلامی برشمرد و ادامه داد: از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که دیروز با رزمایش عظیم فدائیان حریم ولایت لرزه به دل دشمنان انداخت، تشکر و قردانی می‌کنم.

به گفته وی انجام رزمایش‌های مختلف نظامی و دفاعی و توجه به دیپلماسی فعال نظامی همگرایی منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را سبب می‌شود که برگزاری زمایش مشترک با روسیه و در آینده با پاکستان  می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

خطیب جمعه تبریز به انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی توسط هیات دولت نیز اشاره و اضافه کرد: برای استاندار جدید آرزوی موفقیت دارم.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: استاندار جدید به سبب مسئولیت‌های چهار سال گذشته خود، تجربه‌های خوب در حوزه‌های مختلف داشته و همچنین شناخت خوبی از مناطق مرزی دارد و در همین تریبون از تمام فرهیختگان تقاضا دارم با کمک به استاندار جدید در راستای حل مشکلات استان از جمله مسائل اقتصادی و آموزشی قدم بردارند.

وی افزود: از استاندار جدید نیز تقاضا دارم به جوانان حزب اللهی و نخبه توجه ویژه داشته باشد و به منظور تحقق منویات مقام رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، با کمک این جوانان قدم‌های بزرگی برداشته شود و باید توجه داشت که اینها محقق نمی‌شود مگر با همدلی و همراهی تمام مردم، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی.

حجت الاسلام آل هاشم سفرهای استانی رئیس جمهوری را بسیار مهم خواند و گفت: تقاضا داریم در آینده نزدیک  رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی هم تشریف بیاورند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق آذربایجان شرقی ، از او به عنوان یک چهره دانشگاهی و اخلاق مدار یاد کرد که ویژگی‌های شخصیتی او زبانزد عام و خاص بوده و هیچ موقع در تصمیم گیری‌ها جناحی نگاه نکرد و ساده زیستی او نیز زبانزد است.

حجت الاسلام آل هاشم ابراز امیدواری کرد استان از خدمات محمدرضا پورمحمدی در دانشگاه تبریز بیش از پیش بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها