امام جمعه اهل سنت تکاب مطرح کرد؛

اتحاد و انسجام راهکاری برای مقابله با دشمنان اسلام

ماموستا اسماعیلی گفت: جامعه اسلامی باید با اتحاد و همدلی خود را در مقابل ترفند‌های دشمن در فضای مجازی و حقیقی مسلح کند و فضای غبارآلود پر از شبهه‌ای را که دشمن ایجاد کرده روشن و شفاف سازند.
کد خبر: ۴۸۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 24October 2021

اتحاد و انسجام مهمترین راهکار برای مقابله با دشمنان اسلام  است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ماموستا یحیی اسماعیلی» امام جمعه اهل سنت تکاب در گفت‌وگویی وحدت یکی را یکی از نیاز‌ها و اساسی‌ترین مسائل روز مسلمانان دانست و اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) از خانواده وحی و انسان بسیار بزرگواری بودند، از دیدگاه اهل سنت آن حضرت بنیانگذار تشیع هستند. ایشان در جهت وحدت مسلمانان کار‌های بسیار مهمی انجام دادند و با روش‌هایی که داشتند به همه اختلافات و فتنه‌انگیزی‌ها پایان دادند؛ بنابراین روش امامان و بزرگان دین فرهنگ‌سازی در امر وحدت بوده است.

امام جمعه اهل سنت تکاب توجه به مشترکات را راهکاری برای رسیدن به وحدت برشمرد و عنوان کرد: در بررسی فقه تطبیقی به این نتیجه می‌رسیم که مشترکات مذاهب مختلف شیعه و سنی بسیار زیاد است. یکی از کار‌هایی که در راستای فرهنگ‌سازی امر وحدت‌ می‌توان انجام داد این است که علمای شیعه و سنی در کلاس‌ها و منابر خود از فقه تطبیقی برای مردم بگویند.

وی با اشاره به اینکه امروز مسلمانان از مذهبی که باشند دشمنان مشترک زیادی دارند، گفت: ملحدین، کمونیست‌ها، کفار و معاندین دشمنان مشترک مسلمانان هستند. علما و بزرگان باید دشمنان را به مردم بشناسانند و در این زمینه به مردم اطلاعات داده و آن‌ها را به ضرورت حفظ وحدت در مقابله با دشمنان آگاه سازند؛ علما باید مردم را توجیه کنند که بین شیعه و سنی فرقی نیست.

ماموستا اسماعیلی با بیان اینکه در طول تاریخ یک نمونه پیدا نمی‌شود که امامان خلاف وحدت عمل کرده باشند، تصریح کرد: آن‌ها سختی‌ها و زحمات فراوانی متحمل شدند تا وحدت جامعه اسلامی خدشه‌دار نشود و هیچ گاه فتوایی خلاف وحدت و مصالح جامعه ندادند، همین عمل ایشان سبب پیروزی و ماندگاری راه و روش آنان شد. علما، بزرگان و مجتهدین شیعه و سنی نیز باید اینگونه عمل کنند و در فتوا دادن یا ارائه نظرات یکدیگر را تحمل کرده و با هم مدارا کنند. چرا که نقش علما و بزرگان در حفظ وحدت و یا ایجاد تفرقه نقش بی‌بدیل و فوق العاده مهمی است. اگر علما به این هم توجه نداشته و خدای نکرده فتوای نادرستی بدهند، منحرفین از آنان پیروی کرده و جامعه به سمت جدایی، ضعف و نابودی پیش خواهد رفت.

امام جمعه اهل سنت تکاب ادامه داد: نمونه بارز از نقش علما، فتوای تاریخی مقام معظم رهبری است که سبب جذب حداکثری اهل سنت شد. این فتوا تأثیر بسیار مهمی بر جامعه اهل سنت گذاشت و نظر مسلمانان سنی مذهب را به نظام اسلامی و شیعیان جلب کرد. وقتی مردم می‌بینند یکی از بزرگترین مجتهدین به لحاظ سیاسی فتوایی وحدت آفرین می‌دهد، مردم نیز راه خود را پیدا می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که تنها راه رسیدن به موفقیت و تعالی وحدت است.

وی تفرقه را یکی از مهمترین ابزار‌های دشمنی دشنمان برشمرد و گفت: دشمن اهداف بزرگی دارد و در راه رسیدن به این اهداف ابتدا نقاط حساس جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد. یکی از این نقاط مهم و حساس ذهن جوانان و نوجوانان مسلمان است. دشمن با استفاده از فضای مجازی در ذهن مسلمانان به خصوص جوانان مسلمان شبهه ایجاد می‌کند. امروز دشمنان ما با استفاده از فضای مجازی و شبهه‌افکنی در این فضا راه شیطان را دنبال کرده و در پی تحریف افکار مسلمانان هستند. ضرباتی که جنگ نرم و فضای مجازی بر پیکر اسلام و جامعه اسلامی وارد می‌کند کمتر از جنگ سخت نیست بلکه در مواردی بیشتر هم هست.

ماموستا اسماعیلی ادامه داد: جامعه اسلامی باید در مقابل ترفند‌های دشمن در فضای مجازی خود را مسلح کند.  بر اساس آیات قرآن کریم مسلمانان وظیفه دارند خود را در برابر دشمن مسلح و مجهز کنند تا جایی که دشمن جرأت حمله به آن‌ها را نداشته باشد. این دستور درباره جنگ نرم نیز وجود دارد، مسلح شدن در جنگ نرم یعنی آگاهی و اطلاعات کافی داشتن. به این معنا که مسلمانان با دست پر و با آگاهی و استدلال در فضای مجازی حاضر شده و پاسخ دشمن را بدهند و فضای غبارآلود پر از شبهه را روشن و شفاف سازند. مسلمانان باید خود را به نیروی فکری و ذهنی مجهز کنند، باید به قدر مجهز و آماده باشند که بتوانند دشمن را در فضای مجازی و حقیقی به عقب برانند. باید افراد خبره،  عالم و آگاهی را در این خصوص تربیت کرده و فضای مجازی خود را تقویت کنند. تنها راه نجات و خلاصی از توطئه و دشمنی دشمن در فضای حقیقی و مجازی قوی شدن در همه عرصه‌ها است.

امام جمعه تکاب در پایان خاطرنشان کرد: هفته وحدت نماد همدلی است از این رو اخلاق حسنه و تقوا باید محور امور باشد و برادران اهل سنت و تشیع باید در همه شرایط و در طول سال وحدت را حفظ کنند. ارمغان وحدت عدالت، نظم و همدلی و در مقابل تفرقه عامل سقوط و تضعیف است.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها