استاندار زنجان:

کنگره‌های شهدا ارائه‌دهنده الگویی برای سلوک فردی و اجتماعی هستند

«افشارجی» گفت: هدف از برگزاری کنگره‌های شهدا، ارائه الگویی برای سلوک فردی و همچنین سلوک اجتماعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ - 28October 2021
کنگره‌های شهدا ارائه‌دهنده الگویی برای سلوک فردی و اجتماعی هستندبه گزارش دفاع‌پرس در زنجان، «محسن افشارجی» استاندار زنجان، امروز (پنج‌شنبه) در کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان اظهار داشت: شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند، پس قدردانی ما از این آسمانی‌ها، خیلی جای بحث ندارد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌های شهدا می‌تواند نماد قدردانی از خانواده‌های شهدا محسوب شود، اضافه کرد: حق شهدا هم بود که از بودن عزیزان‌شان در کنارشان بهره ببرند؛ ولی از این حق گذشتند و به اقتدار کشورشان کمک کنند.

افشارجی با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره‌های شهدا، ارائه الگویی برای سلوک فردی و همچنین سلوک اجتماعی محسوب می‌شود، افزود: خداوند در قرآن، بشریت را به خوف دعوت می‌کند که من مصداق آن را در طول عمر جمهوری اسلامی مشاهده کردم؛ چنانکه ما را از حضور آمریکا در اطراف می‌ترساندند، البته همین الان هم می‌ترسانند؛ لذا باید با استفاده از قرآن، راه‌های دور شدن از خوف را یافت و در زندگی به کار بست.

استاندار زنجان با بیان اینکه خداوند در قرآن برای شهدا صفاتی را بیان می‌کند، ادامه داد: یکی از این صفات معامله با خدا است که پاداش آن را بهشت تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه در آیه‌های قرآن آمده است که نور همراه متقیان از این سمت به آن دنیا برده می‌شود، افزود: خداوند نام شهدا را در کنار انبیاء مطرح می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها