امام خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان:

لزوم تحلیل جامعه‌شناختی از نقش «دین» در دفاع مقدس/ شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: جریان بزرگداشت شهیدان باید با ابتکار‌هایی همچون تحلیل جامعه‌شناختی و روان‌شناختی از خاطرات آن دوران و نقش عنصر پرقدرت «دین» ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۴۸۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ - 28October 2021

لزوم تحلیل جامعه‌شناختی از نقش «دین» در دفاع مقدس/ شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان که در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش منتشر شد.

امام خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به افتخارات پرشمار زنجان در عرصه‌های علمی، عملی و میدان‌های اجتماعی، و نام‌آوری شخصیت‌های برجسته و ممتاز از جمله شهید نامدارِ هسته‌ای، شهید شهریاری گفتند: شهیدان در رأس افتخارات زنجان هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهیدان را برگزیدگانِ خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت قله‌ای است که دستیابی به آن بدون اخلاص و ایثار، صدق و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم، و تلاش برای تحقق عدالت و استقرار حاکمیت دینی امکان‌پذیر نیست.

ایشان برگزاری همایش‌های بزرگداشت شهیدان را وظیفه و حسنه‌ای بزرگ دانستند و خاطرنشان کردند: با گذشت چندین سال از دفاع مقدس، جریان بزرگداشت شهیدان باید با ابتکار‌هایی همچون تحلیل جامعه‌شناختی و روان‌شناختی از خاطرات آن دوران و نقش عنصر پرقدرت «دین» ادامه پیدا کند.

امام خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که نقش عنصر دین را در فداکاری‌های دوران دفاع مقدس نادیده می‌گیرند، گفتند: آمادگی جوانان برای سینه سپر کردن در مقابل خطرات و رضایت پدران و مادران و یا همسران آن‌ها به اعزام عزیزان‌شان و سپس صبر بر شهادت آنها، بدون تردید ریشه در نگاه دینی و انجام وظیفه برای کسب رضای الهی دارد و این حالات و احساسات خانواده‌های شهدا همگی در خور تحلیل است.

ایشان همچنین خدمات کم‌نظیر مردمی در حاشیه دفاع مقدس مانند تهیه غذا و آذوقه برای رزمندگان، شستشوی لباس‌های آنان و نیز تشییع جنازه‌های عظیم و به‌یادماندنی شهیدان را از جمله مسائل مغفول و نیازمند ثبت و توجه دانستند و در خصوص نام‌گذاری معابر شهر‌ها به نام شهیدان گفتند: چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شورا‌های شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار