جانشین فرمانده سپاه «الغدیر» در بسیج اقشار:

هدف بسیج دانش‌آموزی، تربیت جوانان انقلابی و کارآمد است

سرهنگ «محدث» گفت: تصویر مطلوب بسیج دانش‌آموزی که در آینده می‌خواهد به این مطلوب دست پیدا کند، کادرسازی برای این نظام و انقلاب اسلامی با تربیت جوانان انقلابی و کارآمد و پای کار انقلاب است.
کد خبر: ۴۸۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 30October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور حجت‌الاسلام «حمید قطبی راوندی» مسئول بسیج دانش‌آموزی استان یزد و سرهنگ «حمیدرضا محدث» جانشین فرمانده سپاه «الغدیر» در بسیج اقشار، امروز (شنبه) در سالن «شهید ساداتی» اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه «الغدیر» در بسیج اقشار در این نشست، ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی به دانش‌آموزان و فرهنگیان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و همچنین هزار شهید دانش‌آموز استان یزد، اظهار داشت: هفته بسیج دانش‌آموزی از ۸ آبان که مصادف با سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده» نوجوان ۱۳ ساله بسیج دانش‌آموزی است، آغاز می‌شود و انتهای هفته مصادف است با یوم‌الله ۱۳ آبان که برنامه‌های این ایام تشریح خواهد شد.

نوجوانان انقلابی؛ پیشگامان گام دوم انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج دانش‌آموزی، «نوجوانان انقلابی؛ پیشگامان گام دوم انقلاب» است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) می‌فرمایند: «بسیج دانش‌آموزی یک تشکل امین و متدین است». نگاه معظم‌له به نسل آینده یک نگاه امیدوارانه است و در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان و نوجوانان مخاطبان اصلی این بیانیه هستند و از جوانان و نوجوانان قریب به ۴۰ بار در آن نام برده شده است.

محدث با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، خطاب به نوجوانان و جوانان گفت: در دهه‌های آینده، باید با کمک نوجوانان و جوانان کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر با آرمان بزرگ که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظماست، نزدیک کنید.

جانشین فرمانده سپاه «الغدیر» در بسیج اقشار، بیانیه گام دوم انقلاب را پنل راهبردی و نقشه راه ادامه مسیر انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان بسیجی نیز نقش بسیار مهمی در تحقق این بیانیه دارند و لازم است که با مطالعه دقیق افق‌های پیش رو در آن، توزیع، تبیین و گفتمان‌سازی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در لایحه‌های مختلف جامعه، به‌ویژه دانش‌آموزان ارائه اراده و تلاش مضاعف برای انجام کار‌های بزرگ و جهادی برای انقلاب اسلامی ترویج شود.

حدود ۱۰۵ هزار دانش‌آموزان عضو بسیج دانش‌آموزی یزد هستند

وی تصریح کرد: تمام دانش‎آموزان استان یزد مخاطب بسیج استان هستند و جامعه هدف بسیج دانش آموزی قرار دارند. در استان یزد حدود ۲۴۶ هزار نفر دانش‌آموز وجود دارد که از این تعداد، تاکنون حدود ۱۰۵ هزار نفر عضو بسیج دانش‌آموزی یزد بوده و در آن سازماندهی و به‌کارگیری شده‌اند.

محدث با بیان اینکه در استان یزد هزار شهید از قشر دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: هفته بسیج در سال‌های اخیر تفاوت اساسی و ویژه‌ای کرده است و آن‌هم این است که برنامه‌های بسیج، برنامه‌های پیامدمحور تدوین و برنامه‌ریزی شده است؛ یعنی اینکه برای بسیج اثربخش بودن برنامه‌ها بسیار موثر است و پیامدمحور یعنی اثر اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج را در محیط مدنظر قرار می‌دهد و به آن می‌پردازد.

وی تصریح کرد: به این منظور برای همه اقشار ۲۱ گانه بسیج، مطلوب‌هایی تحت عنوان تصویر مطلوب بالاسر برنامه‌ها تدوین شده است که تصویر مطلوب بسیج دانش‌آموزی که در آینده می‌خواهد به این مطلوب دست پیدا کند، کادرسازی برای این نظام و انقلاب اسلامی با تربیت جوانان انقلابی و کارآمد و پای کار انقلاب است که ان‌شاءالله با جذب حداکثری سازماندهی و به ‌کارگیری دانش‌آموزان در بسیج و تربیت جوانان مومن، متعهد و پای کار انقلاب، این مهم محقق شود.

محدث با بیان اینکه برای تحقق این تصویر مطلوب در آینده لازم است که تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به کار گرفته شود، افزود: تمام ظرفیت سپاه و بسیج برای کمک به تحقق و کادرسازی و تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی پای کار بسیج دانش‌آموزی خواهد بود. ان‌شاءالله تعامل و همکاری با سایر ارگان‌ها برای نظام تربیت، کادرسازی برای انقلاب اسلامی به خوبی محقق شود.

وی ضمن تشکر از اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد که با همدلی کمک‌کار بسیج دانش‌آموزی است، گفت: ان‌شاءالله این مأموریت مهم محقق شود و از سایر ارگان‌ها نیز انتظار می‌رود که برای این ماموریت بسیج دانش‌آموزی در سطح استان کمک‌کار باشند که به نحو احسن انجام شود و در تعامل و همکاری با بسیج دانش‌آموزی سهیم و شریک باشند تا به آن هدف متعالی دست پیدا کند.

جانشین فرمانده سپاه «الغدیر» در بسیج اقشار یزد خاطرنشان کرد: بسیج دانش‌آموزی، جوانان و نوجوانان را برای پذیرش نقد‌های وسیع و سازنده در جمهوری اسلامی آماده می‌کند. همچنین برای شکوفایی، رشد و به فعلیت تبدیل شدن استعداد‌های بالقوه جوانان و به کارآمدی سه نهاد مقدس «خانواده»، «مسجد» و «مدرسه» برای تربیت نسل جدید و نسل تراز انقلاب اسلامی کمک می‌کند که ان‌شاءالله همه این تلاش‌ها منجر به ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق دولت ظهور شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار