معرفی کتاب؛

روایت‌هایی از مادرانی با دامانی به وسعت دریا

«چارقدی پُر از ماهی گُلی» دربرگیرنده داستان‌هایی از مادرانی با دامان‌هایی به وسعت دریاست که فرزندانی را پروراندند به نام «شهید».
کد خبر: ۴۸۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳ - 31October 2021

روایت‌هایی از مادرانی با دامانی به وسعت دریابه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «چارقدی پر از ماهی گلی» عنوان کتابی به قلم معصومه هوشمند است که توسط انتشارات سوره مهر در ۲۱۲ صفحه روانه بازار نشر شده است.

راوی برای نگارش این کتاب قصه‌هایی را به روایت مریم عیدی، خدیجه غلام‌زاده، زینب آرست، کوکب اسدی‌پور، فاطمه مهدی‌زاده، مریم رخش، جاریه بلالی‌پور بندری، خیری ذاکری و خدیجه مرادی به نگارش درآورده است.

نویسنده درخصوص این کتاب آورده است؛ «چارقدی پر از ماهی گلی» دربرگیرنده داستان‌هایی از مادرانی با دامان‌هایی به وسعت دریاست که فرزندانی را پروراندند به نام «شهید».

در مقدمه این کتاب آمده است؛ زیستن در جغرافیای هرمزگان و همراهی با مردمانی خون‌گرم و مهربان دلیل و بهانه کمی نیست برای نوشتن از آنان؛ که این مردم سال‌های بسیاری را نجیبانه و بی‌انتظار از کسی در این خطه زیسته و پاسدار ارزش‌هایشان بوده‌اند.

«چار قدی پُر از ماهی گُلی» تعزی برگرفته از آرشیو دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری هرمزگان بود که در آن سعی شد با نگاهی نو و از زاویه‌ای دیگر به زندگی نه مادر شهیدان هرمزگانی پرداخت شود این اثر فقط برگی از فداکاری و سخاوت و زنان جنوبی است؛ زنانی که تلاش آن‌ها برای زیستن و بالیدن در قاب ساده و پاک مادرانه‌شان گم شده و کسی جستجوگر آن همه عشق نبوده است.

امید که مجموعه خاطرات مادرانه شهید هرمزگان آخرین قدم در این راه پر شور نباشد و بعد از این شاهد رویش قلم‌های نوع و قصه‌های رازگونه این مردمان نجیب باشیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار