یاران خراسانی (۵۰)؛

آبرسانی به شهر تلفیقی «خواف»، ارمغان تلاش جهادگر شهید خراسانی

شهید «هادی رضاییان» در جهاد خراسان، پروژه بزرگ آبرسانی به شهرستان خواف و روستاهای مجاور را که تلفیقی از برادران اهل سنت و شیعیان بود آغاز کرد و خانواده‌های این شهرستان به برکت همت این شهید جهادگر خراسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۴۸۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ - 31October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از مشهد، جهادگر «هادی رضاییان» در سال ۱۳۳۹ در شهرستان نیشابور دیده به جهان گشود. هنوز چهار سال از تولد او نمی‌گذشت که پدرش را از دست داد و لذا به دلیل مشکلات معیشتی خانواده، مجبور بود تا از همان ایام طفولیت در بازار کار مشغول شود اما این اشتغال به تأمین معاش خانواده در اراده و همت او خللی وارد نکرد و شهید رضاییان پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، وارد هنرستان صنعتی شد و در رشته راه و ساختمان موفق به اخذ مدرک فوق‌دیپلم گردید.

اوج‌گیری تظاهرات، راهپیمایی‌ها و مبارزات سیاسی مردم مشهد علیه حاکمیت طاغوتی رژیم پهلوی با آغاز دوران جوانی این جهادگر شهید خراسانی همزمان بود و بر همین اساس، نام حسن رضاییان در بسیاری از فرازهای حساس و تاریخی این مبارزات سیاسی همچون تنظیم، انتشار و توزیع شب‌نامه‌ها، اعلامیه‌ها و نوارهای صوتی امام خمینی (ره) به چشم می‌خورد و همین آشنایی او با شخصیت‌های سرشناس انقلاب نظیر آیت‌الله خامنه‌ای و شهید هاشمی‌نژاد باعث شد تا زدودن غبار محرومیت از چهره اقشار کم‌برخوردار جامعه و روستاییان به دغدغه اصلی شهید رضاییان تبدیل شود و لذا پس از پیروزی انقلاب و تشکیل جهاد سازندگی، به سرعت به عضویت این نهاد انقلابی درآمد و از تخصص و مهارت خود در صنعت ساختمان برای اقشار در استضعاف نگاه داشته‎شده جامعه استفاده کرد.

آبرسانی به شهر تلفیقی «خواف»، ارمغان تلاش جهادگر شهید خراسانی

شهید رضاییان ۲۱ سال داشت که داوطلب اعزام به خدمت سربازی شد اما چون به سبب وفات پدر، سرپرستی مادر خود را بر عهده داشت و کفیل او بود، معافیت کفالت مانع از حضور او در خدمت سربازی شد اما مجاهدت داوطلبانه و میل به پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) که همچون شعله در وجود او زبانه می‌کشید، باعث شد تا بلافاصله پس از معافیت از خدمت سربازی به جهاد خراسان بازگردد و ضمن تدریس در دوره‌های تخصصی راهسازی، پروژه بزرگ آبرسانی به شهرستان خواف و روستاهای مجاور آن را که تلفیقی از برادران اهل سنت و شیعه بود آغاز کرد و بدون توجه به تفاوت‌های مذهبی، همچون اعضای خانواده و سرانگشتان توانمند ید واحده اسلامی، خانواده‌های این شهرستان را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند نماید.

 پروژه آبرسانی به شهرستان خواف و روستاهای مجاور آن دقیقاً زمانی به اتمام رسید که صدام، ماشین جنگی حزب بعث را به سمت مرزهای غربی و جنوب غربی کشور روانه کرد و با آغاز جنگی مهیب، پیشروی‌های اشغالگرانه خود در ایران اسلامی را آغاز نمود لذا شهید رضاییان بی‌درنگ به جبهه‌ها اعزام شد و به خاطر تخصص، تجربه و دانش فنی چشمگیر، مسئولیت راهسازی در محور شلمچه به او واگذار شد.

جهادگر خراسانی هادی رضاییان در حالی که مهرماه ۱۳۶۵ به اصرار همرزمانش به مرخصی آمده بود و هنوز چهار ماه از این مرخصی نمی‌گذشت، به دلیل آغاز عملیات کربلای ۵ دوباره راهی منطقه شد. وی سرانجام در همین عملیات و پس از ۲۲ سال تلاش شبانه‌روزی و جهاد خستگی‌ناپذیر، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار