مروری بر زندگی‌نامه شهید «بهمن مرادی»

«بهمن مرادی» یکم خرداد سال ۱۳۳۶ در روستای «دگاگا» از توابع شهرستان «مریوان» به‌دنیا آمد و سرانجام ۱۶ آبان سال ۱۳۵۹ توسط گروهک ضدانقلاب موسوم به «رزگاری» به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴ - 11November 2021

مروری بر زندگینامه شهید «بهمن مرادی»

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «بهمن مرادی» فرزند «عبدالله»، یکم خرداد سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای متدین و کشاورز در روستای «دگاگا» از توابع شهرستان مریوان به دنیا آمد.

«بهمن» دوران کودکی خود را در روستا سپری کرد و در کانون گرم خانواده پرورش یافت؛ اما به‌دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی در روستا، از نعمت سواد بی‌بهره ماند و در سن نوجوانی به کار کشاورزی و امورات روستایی مشغول شد و با رسیدن به سن جوانی ازدواج کرد.

از آن‌جایی که در خانواده‌ای متدین و مقید به اصول اخلاقی و اسلامی پرورش یافته بود، به مسائل و احکام دینی علاقه زیادی داشت و انجام فرایض را در سخت‌ترین شرایط به جا می‌آورد.

بعدازظهر روز شانزدهم آبان سال ۱۳۵۹ گروهک ضد انقلاب موسوم به «رزگاری» با هدف ایجاد پایگاه نظامی به روستای «دگاگا» هجوم آورد و سعی کرد تا با تطمیع مردم، برای خود جایگاهی در آن‌جا ایجاد کند؛ اما اهالی روستا که از این نقشه شوم با خبر شدند، سعی کردند تا آن‌ها را از روستا بیرون کنند که به درگیری میان مردم و گروهک ضد انقلاب «رزگاری» انجامید.

«بهمن مرادی» نیز همچون دیگر اهالی روستا با دست خالی و عزمی فولادی، به مقابله با ظلم و ستم گروهک «رزگاری» به پا خواست تا این‌که سرانجام حین مقابله با این گروهک ضدانقلاب، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع، در قبرستان عمومی زادگاهش (روستای دگاگا) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار