مدیرعالی حرم مطهر رضوی:

توجه به «فرهنگ» کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌همراه خواهد داشت

«برادران» گفت: در شرایطی که دشمن در تهاجم فرهنگی، باورهای دینی و ملی ایران اسلامی را هدف قرار داده ما باید در مسیر ارتقای ارزش‌های علمی و فرهنگی گام برداریم چراکه توجه به علم و فرهنگ باعث افزایش دانایی و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ - 15November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با نخستین روز از بیست و نهمین هفته کتاب، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و جمعی از کارکنان و کتابداران این اداره‌کل امروز با «محمدمهدی برادران» مدیر عالی حرم مطهر رضوی دیدار کردند.

برادران در این دیدار اظهار داشت: عالم بودن و اهل کتاب و مطالعه بودن یکی از صفات بارز حضرت امام رضا (ع) است. امید است حضور کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان در بارگاه منور رضوی موجب تقویت روحیه علم‌طلبی و دانش‌پژوهی در وجود همگان شود.

وی افزود: آرامش، دانایی و صبر عناصری هستند که همه افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان امروز باید از طریق انس با کتاب و کتابخوانی به آن دست پیدا کنند.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی با اشاره به اهمیت نقش کتابداران در جامعه، گفت: امروزه هر یک از کتابداران در نقش یک مربی، الگو و راهنما برای نسل جوان و کسانی که با فضای کتاب و کتابخوانی نامأنوس هستند به شمار می‌روند.

برادران یکی از راه‌های تقویت روحیه کتابخوانی در نسل جوان را دیدن کتاب عنوان کرد و افزود: دیدن و لمس کتاب باعث تحریک حس کنجکاوی در فرد می‌شود. ما به‌عنوان خادمان کتاب باید به نسل جوان آموزش دهیم که در کنار کتاب‌های درسی، به کتاب‌های دیگر نیز توجه کنند.

توجه به «فرهنگ» کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌همراه خواهد داشت

وی با اشاره به طرح کتابخانه‌گردی، گفت: این طرح علاوه بر آشنایی با فضای کتابخانه‌ای و نحوه ارائه خدمات باعث دیدن و آشنایی مراجعین با افکار جدید، نوشته‌های جدید در کتابخانه‌ها و به تبع آن ایجاد رغبت برای مطالعه آنها می‌شود.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی مشکل جامعه امروز را اعتباری دانست و بیان داشت: امروز با پدیده ناهنجار جایگزینی ارزش‌ها در جامعه مواجه هستیم، آنجایی که علم بر ثروت مقدم می‌شود. تلاش ما در قبال تهاجم فرهنگی دشمن که فرهنگ دینی و ملی ایران اسلامی را هدف قرار گرفته این است که در مسیر ارتقای ارزش علم و فرهنگ گام برداریم چراکه توجه به علم و فرهنگ باعث افزایش دانایی و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

کتابداران افسران جبهه دانایی

در ابتدای این دیدار سبزیان با گرامیداشت هفته کتاب تصریح کرد: آنچه که امروز به‌عنوان سرباز مکتب امام دانایی و مهربانی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان انجام می‌شود برای تحقق 2 فرمایش حضرت رضا (ع) است که می‌فرمایند «علوم ما را فرا بگیرید و به مردم هم بیاموزید، خداوند رحمت کند کسی که این علوم را فرا بگیرد و به دیگران نیز بیاموزد» و همچنین «زیبایی کلام ما را اگر به مردم منتقل کنید، قطعا مردم از ما تبعیت خواهند کرد».

توجه به «فرهنگ» کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌همراه خواهد داشت

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این دو روایت منور حضرت امام رضا (ع) نقش، جایگاه و وظیفه کتابداران در جامعه دو چندان می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در نخستین روز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نائب الزیاره جامعه کتابداران از سراسر کشور هستیم، گفت: این حضور و تجدید عهد و میثاق با صاحب خراسان حضرت امام رضا (ع) در راستای ادای دین قلبی ما در راستای اجرای فرمایشات ایشان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ رضوی در جامعه است.

سبزیان با اشاره به نقش کتابداران در جامعه به عنوان افسران جبهه دانایی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های چشمگیر مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به‌ویژه در ایام شیوع کرونا، اظهار امیدواری کرد این زیارت و حضور در حرم مطهر منشأ خیر و برکت در زندگی کاری و شخصی باشد و همچنان به پشتوانه برکت این حضور در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ رضوی گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

توجه به «فرهنگ» کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌همراه خواهد داشت

زیارت دسته جمعی حضرت رضا (ع) و قرائت زیارت امین الله و همچنین قرائت میثاق‌نامه کتابداران با حضرت امام رضا (ع)، امام دانایی و مهربانی از دیگر برنامه‌های حضور کتابداران در حرم رضوی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار