مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد؛

راه‌اندازی مجمع جهادگران بسیجی در کرمان

«جلالی» گفت: در استان کرمان مجمع جهادگران بسیجی راه‌اندازی شده و در کنار این مجمع، شورای جهادی شهرستان‌ها را داریم که هر دو سال یکبار این انتخابات در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸ - 15November 2021

راه‌اندازی مجمع جهادگران بسیجی در کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «جواد جلالی» مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان امروز در جمع جهادگران شهرستان راور ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان و ۴۷ شهید جهادگر که در عرصه خدمات‌رسانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار آسمانی شدند، اظهار داشت: ما در سطح استان  سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی داریم.

وی ادامه داد: نزدیک به یک‌هزار گروه جهادی توانسته‌اند از مرکز استان برای فعالیت‌های جهادی خود مجوز بگیرند و سایر گروه‌های جهادی با اعطای مجوز در عرصه‌هایی که مورد علاقه آنهاست، ساماندهی می‌شوند.

جلالی عنوان کرد: برای اینکه حمایت بهتر و موثری از ماموریت‌های گروه‌های جهادی داشته باشیم، یکی از نکات مهم در زمینه گروه‌های جهادی اصلاح قانون اختیارات بسیج سازندگی‌ست که در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح است.

وی بیان داشت: در برنامه‌های گروه‌های جهادی، یکی از نقاط  ضعفی که وجود دارد، اینکه  اگر یکی از افراد گروه جهادی دچار حادثه و یا فوت  می‌شود ما ابزار و امکانات لازم برای پشتیبانی از این فرد یا  افراد را نداشتیم.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اصلاح قانون اختیارات بسیج سازندگی این امکان را به ما می‌دهد از افرادی که در اردوهای جهادی برای خدمت به مردم در مناطق محروم و کم‌برخوردار شرکت می‌کنند بتوانیم حمایت قاطع و بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه  یکی دیگر از موضوعاتی که در گروه‌های جهادی حائز اهمیت است، طرح احیاء جهاد سازندگی است، افزود: این به درخواست و دستوری که ریاست جمهور دو هفته قبل به معاون اول خود برای احیاء جهاد سازندگی دادند، صورت می‌گیرد.

جلالی افزود: گروه‌های جهادی بستر مناسبی برای احیاء جهاد سازندگی مانند دوران دفاع مقدس هستند و می‌توانند به‌صورت تشکیلات سازمانی و یا  تشکیلات شورایی به احیاء جهاد سازندگی کمک کنند.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نکته‌ای که ما در گروه‌های جهادی برایمان خیلی حائز اهمیت است، روحیه جهادی و مدیریت جهادی است.

وی افزود: در گروه‌های جهادی برای اینکه هم از ظرفیت فکری  و هم از ظرفیت روحیه جهادی آنها استفاده کنیم ساختاری به‌عنوان مجمع جهادگران در سطح کشور راه‌اندازی شده که متشکل از نمایندگان جهادگران بسیجی ما از ۳۲ استان کشور است.

جلالی ادامه داد: در استان کرمان مجمع جهادگران بسیجی و جهادگر راه‌اندازی شده و در کنار این مجمع، شورای جهادی شهرستان‌ها را داریم که هر دو سال یکبار این انتخابات در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل شورای جهادی شهرستان‌ها، پرداختن به مسائل و موضوعات و چالش‌هایی‌ست  که در سطح  شهرستان‌ها وجود دارد و در این زمینه راهکار  ارائه دهند و این شورا در راستای مجمع جهادگران استان و کشور ایفای نقش می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار