تحولات امنیتی سوریه/

تداوم عملیات ارتش سوریه/ هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه

ادامه عملیات ارتش سوریه، سیطره کامل نیروهای ارتش بر تپه "الشیخ حسین" در حومه درعا و تلفات سنگین تکفیری‌ها در حومه ادلب، حماه، السویداء، قنیطره، حمص، لاذقیه و الحسکه از جمله مهم‌ترین خبرهای مربوط به تحولات میدانی سوریه است.
کد خبر: ۴۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ - 29June 2015

تداوم عملیات ارتش سوریه/ هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سیطره کامل نیروهای ارتش بر تپه الشیخ حسین در حومه درعا و تلفات سنگین تکفیریها در مناطق مختلفی همچون ادلب، حماه، السویداء، قنیطره، حمص، لاذقیه و الحسکه از جمله مهمترین خبرهای مربوط به تحولات میدانی سوریه است.

** تحولات میدانی درعا: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از سیطره کامل نیروهای ارتش سوریه بر تپه "الشیخ حسین" در دورترین نقطه شمال شرقی حومه درعا و هلاکت دهها تروریست وابسته به گروه موسوم به کتائب "شهداء حوران" و انهدام جنگ افزارها و موشک اندازهای تروریستها و فرار گسترده اعضای چهار گروه تروریستی از شهرک النعیمه خبر داد.

** تحولات میدانی حومه السویداء: در حومه شمال شرقی السویداء نیز نیروهای ارتش حمله تروریستهای داعشی از سمت خربه سعد به سمت تل بثینه را دفع کردند که بر اثر آن شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و سلاح ها و انواع مهمات آنها منهدم شد.

بر اساس این گزارش، گروه های تکفیری از مناطق همجوار استان السویداء به عنوان مکانی برای حملات خود به مردم روستاهای امن استفاده می کنند و نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی برای قطع راههای کمک رسانی به گروههای تروریستی و جلوگیری از انتقال سلاح و مهمات برای این گروهها از طریق مناطق بیابانی در امتداد مرزهای اردن و عراق تلاش می کنند.

 ** تحولات میدانی حومه قنیطره: در حومه قنیطره هم نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات خود علیه مخفیگاهها و تجمعات تروریستهای جبهه النصره ادامه می دهند. به گفته یک منبع نظامی، نیروهای ارتش در حملات گسترده به محورها و خطوط کمک رسانی به گروه های تروریستی در جباتا الخشب، طرنجه و اطراف تل احمر در حومه شمال شرقی قنیطره، شمار زیادی از اعضای این گروهها را به هلاکت رساندند و سلاح ها و مهمات آنها را منهدم کردند.


 

** تحولات میدانی حومه ادلب و حماه: یک منبع نظامی گفت که ارتش سوریه به مخفیگاهها و مواضع تروریستهای جبهه النصره و گروههای وابسته در "ابوالضهور"، "المجاص"، "تل سلمو" و "ام "جرین" در حومه ادلب حمله و شماری از تروریستها را به هلاکت رساند. این منبع درباره اوضاع میدانی حومه حماه هم گفت نیروهای ارتش در ضربات کوبندهای که به مخفیگاهها و کانونهای تروریستهای جبهه النصره در شهرکهای قسطون و الحویجه وارد کردند، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

** تحولات میدانی حلب: بر اساس گزارش یک منبع نظامی نیروهای ارتش سوریه در چارچوب جنگ مستمر با تروریسم، مخفیگاهها و جنگ افزارهای گروههای تروریستی تکفیری مرتبط با حکومت ترکیه را منهدم کردند.  به گفته منبع سوری، نیروهای ارتش در یک عملیات منحصر به فرد در غرب فرودگاه النیرب در حومه جنوب شرقی حلب، شماری از تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری را به هلاکت رساندند. در چهل کیلومتری شرق حلب و در اطراف دانشکده هوایی، شماری از تروریست های گروه تکفیری داعش در حملات نیروهای ارتش به مواضع آنها به هلاکت رسیدند و سلاح ها و مهمات آنها منهدم شد.

یک منبع سوری از عملیات گسترده نیروهای ارتش علیه کانون های تروریستی در شهر حلب خبر داد که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست های تکفیری در محله های الزبدیه و هنانو و انهدام جنگ افزارهای آنها منجر شد.

** تحولات میدانی حومه حمص: طبق گزارش خبرگزاری سانا، نیروهای ارتش سوریه حملات خود علیه مخفیگاهها و محورهای تحرکات و کمک رسانی به تروریستهای داعش و جبهه النصره در حمص را تشدید کردند. یک منبع نظامی در این باره گفت مخفیگاه های تروریست های گروه داعش در روستاهای رجم القصر، الرجم العالی و ابوجریص درهفتاد کیلومتری شرق حمص هدف حمله شدید نیروهای ارتش قرار گرفت که بر اثر آن شمار زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند. در حومه شمالی حمص هم عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریست های وابسته به جبهه النصره و گروه های موسوم به فیلق حمص و کتائب الفاروق در روستای الزعفرانه در ناحیه تلبیسه در سیزده کیلومتری شمال شهر حمص به هلاکت شماری از تروریست ها منجر شد.

** تحولات میدانی حومه لاذقیه:
به گفته یک منبع سوری، نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی، در عملیات گسترده علیه گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت حکومت اردوغان در حومه شمالی لاذقیه، یک انبار سلاح آنها را منهدم کردند. این منبع افزود نیروهای ارتش در عملیات خود علیه یک گروه تروریستی در جبل زاهیه در حومه شمالی لاذقیه، تمام اعضای آن را به هلاکت رساندند. همچنین در حملات گسترده نیروهای ارتش به مخفیگاه ها و مواضع گروه های تروریستی در کتف الرمان، شماری از تروریست های بیگانه از جمله الفاتح یکی از سرکردگان جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

این منبع افزود نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی در عملیات دقیق علیه تجمعات و استحکامات گروه های تروریستی تکفیری در سلمی، القصب، دروشان، الروضه و کنسبا، دست کم 10 تروریست را به هلاکت رساندند و یک انبار حاوی بمب و موشک های تاو آمریکایی و نیز دو خودرو را منهدم کنند.

 ** تحولات میدانی الحسکه: بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش با همکاری گروه های دفاع مردمی همچنان به پیگرد تروریست های داعشی در ورودی شرقی شهر الحسکه ادامه می دهند و  توانستند خسارت ها و تلفات سنگین به آنها وارد کنند.


انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار