وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

جوانان، موتور محرکه برنامه‌های اشتغال کشور

عبدالملکی جوانان را موتور محرکه اصلی برنامه‌های اشتغال کشور دانست و تاکید کرد: اشتغال جوانان از برنامه‌های اولویت دار دولت است.
کد خبر: ۴۹۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ - 23November 2021

جوانان، موتور محرکه برنامه‌های اشتغال کشوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع اشتغال، چند گروه، هدف گذاری شده است.

وی توضیح داد: این گروه ها، افراد مطلقا بیکار، نا امید از یافتن کار، دارای اشتغال ناقص، دارای اشتغال غیر رسمی و بدون آتیه و شاغل با درآمد پایین را شامل می‌شود.

عبدالملکی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همه این گروه‌ها را مخاطب خود می‌داند و تلاش می‌کند که ارتقا پیدا کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: وقتی این افراد را بر اساس شهری و روستایی بودن، سن، وضعیت خانواده، سطح درآمد، تحصیلات، داشتن مهارت و... طبقه‌بندی می‌کنیم، بیش از ۸۰۰ گروه می‌شوند که تعدادی از آن‌ها در سنین جوانی هستند.

عبدالملکی تصریح کرد: متاسفانه سن ازدواج بالا رفته و یکی ازدلایل آن موضوعات اقتصادی، اشتغال و درآمد است.

وی تاکید کرد: اگر در چند سال آینده نتوانیم در فرزندآوری و تشکیل خانواده جهشی ایجاد کنیم، کشور در دهه‌های آتی دچار بحران می‌شود.

عبدالملکی تاکید کرد: باید از توان بالای جوانان در جهش اقتصادی کشور استفاده شود، جوانان افق طولانی‌تر و انرژی بالاتری برای برنامه‌ریزی دارند و می‌توانند جهش سریع‌تری را رقم بزنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم خطاب به وزیر وزرش و جوانان گفت: شما در این وزارتخانه به همه موضوعات مرتبط با جوانان می‌پردازید و ما نیز در بعد اقتصادی و اشتغال جوانان خود را مسئول می‌دانیم.

وی تصریح کرد: در شورای عالی اشتغال که دبیرخانه آن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد با حضور همه دستگاه ها، بر روی موضوعات مربوط به اشتغال مدل‌سازی می‌شود و تلاش ما این است که ظرفیت‌های کشور در همه بخش‌ها را بسیج و هم افزا کنیم.

عبدالملکی یادآورشد: به دلیل اجرای جزیره ای، برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: امیدواریم با وزارت ورزش و جوانان در زمینه اشتغال، همکاری خوبی داشته باشیم و بتوانیم قطعه‌ای از برنامه جامع را برای جوانان در این بخش تکمیل کنیم.

عبدالملکی در این نشست با تبریک هفته بسیج گفت: هر موفقیتی که در زمینه‌های مختلف کسب کردیم به دلیل اقدامات بسیجی است و همیشه جمله رهبرمعظم انقلاب؛ «بسیج یعنی علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود» برای من تداعی می‌شود.

وی باقدردانی از رئیس جمهور برای انتخاب یک قهرمان ملی به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: این انتخاب برای همه ما در مجموعه اجرایی دولت یک افتخار بزرگ است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، با بیان این که تیم مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز جوان و میانگین سنی آن پایین است، اظهارکرد: این موضوع در تحقق اهداف وزارت ورزش و جوانان نیز موثر خواهد بود.

در این مراسم، تفاهمنامه همکاری مشترک در حوزه اشتغال، طرح جامع اشتغال پذیری و مهارت آموزی جوانان، میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان منعقد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار