رئیس سازمان بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

راه ماندگاری و مردمی‌تر شدن جشنواره «سردار آسمانی»

جمیری با اشاره به فعالیت ارزنده هنرمندان در جشنواره «سردار آسمانی» گفت: افزایش دایره ارتباطی با هنرمندان از طریق جشنواره سردار آسمانی به ماندگاری و مردمی‌تر شدن آن در شهر‌ها و استان‌های مختلف ما کمک زیادی می‌کند.
کد خبر: ۴۹۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 01December 2021

«جواد جمیری» رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفت‌‎وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به نقش و جایگاه هنر در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اظهار داشت: اصولا هنر و هنرمندان جایگاه ویژه‌ای بین مردم دارند و مردم هم به عنوان یک مرجع به آن‌ها نگاه می‌کنند. هنر یکی از ابزار‌های مهم فرهنگی و تمدنی محسوب می‌شود که معانی، مفاهیم و ارزش‌ها را به خوبی منتقل، تبیین و به جامعه تلقین می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت هنر متعهد در جامعه گفت: یکی از وظایف هنر متعهد همین است که در طول تاریخ آثار قهرمانان را ماندگار می‌کند. شاهنامه فردوسی و قهرمانانش را ببینید چطور بعد از گذر قرن‌ها در ذهن و فکر مردم زنده است. پس هنر اثر مهمی در تبیین و معرفی قهرمانان در جامعه دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با تأکید بر اهمیت وظیفه هنرمندان در نگاهداشت یاد قهرمانان و اسطوره‌های یک ملت گفت: سردار سلیمانی یکی از قهرمانان ملی، دینی، مذهبی و انقلابی کشور ما است که می‌بایست به عنوان یک الگو و حتی اسطوره برای نسل‌های بعدی معرفی شود. هنر بهترین جایگاه برای شناساندن او به آیندگان و نسل‌های آتی است.

جمیری در این باره افزود: ماندگاری قهرمانان، ارزش‌ها و مبانی هنر به واسطه همین هنر و هنرمندان رخ می‌دهد. تئاتر هم به تبع از دسته هنر‌های گروهی و اجتماعی است که در حوزه خود به خوبی می‌تواند همنفس با مردم و تماشاگر شده و اثرگذاری خود را داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: در بحث تئاتر جشنواره سردار آسمانی باید گفت که پرداختن به سردار ملی ما شهید سلیمانی به واسطه هنر تئاتر می‌تواند شاخصه‌ها و مولفه‌های مهم رفتاری و زندگی او را به جامعه پیرامونی و حتی خود هنرمندان و مردم نشان دهد.

وی با اشاره به فعالیت ارزنده هنرمندان در جشنواره سردار آسمانی گفت: دوستان و همکاران ما در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هم که چند سالی است در این زمینه زحمت می‌کشند، می‌بایست تلاش کنند کار‌ها را به سمت مردمی‌تر شدن ببرند همانطور که خود سردار زندگی کرد که البته توفیقاتی نیز در این حوزه داشته اند.

جمیری اظهار داشت: بردن جشنواره و اجرا‌ها به سمت دیگر شهر‌ها و استان‌ها و افزایش دایره آن حتی در عرصه موضوعات پرداختی و ابعاد شخصیتی سردار، قطعا به ماندگاری جشنواره کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها