نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی:

رسانه‌های معاند همواره به‎دنبال تحریف مطالبات ملت ایران هستند/ نقد منصفانه، حق مردم است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: حق مردم است که نقد منصفانه کرده و راهکار را نیز بگویند اما در شرایط کنونی که دچار فریب رسانه‌ای و تلاش معاندین برای تخریب نظام هستیم، ممکن است این‌ها مطالبه بر حق مردم را تبدیل به جریان ساختارشکنانه ‌کنند.
کد خبر: ۴۹۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ - 03December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، با بیان اینکه فطرت و خلقت و تکوین انسان مبتنی بر دشمنی و عداوت نیست، اظهار داشت: انسان در زندگی با امکانات محدود روبروست و ممکن است برخورد منافع ایجاد شود. در کره زمین باید زندگی اجتماعی داشت و در این همزیستی بعضاً ناسازگاری رخ می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به دو حق قطعی مردم افزود: انسان‌ها در کره زمین در یک میدان رقابت با دیگران هستند و طبیعی است رقابت و حس برتری‌جویی مشکلاتی را ایجاد کند.: مطالبه از جریان‌های حکومتی و نقد آن‌ها حق مردم است. مردم اگر نماینده در مجلس تعیین می‌کنند و رئیس جمهور انتخاب می‌کنند، برپایه یک تشخیصی این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند و بر همین مبنا در مواقع لازم هم حق دارند مطالبه‎گری کنند.

نقد منصفانه، حق مردم است

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر مردم کوتاهی و عدم تدبیری را احساس کردند، حق مردم است که نقد منصفانه کرده و راهکار را نیز بگویند اما در شرایط کنونی که دچار فریب رسانه‌ای هستیم و معاندین در تلاش برای تخریب نظام هستند، ممکن است این دو حق مبدل به ناحق شده و تبدیل به زیاده‌خواهی شود و این‌ها مطالبه به حق مردم را تبدیل به جریان ساختارشکنانه ‌کنند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین عداوت رسانه‌ای امروزه در قبال ایران اسلامی در جریان است و نه‌تنها دشمنان بلکه برخی جریانات رسانه‌ای داخل کشور هم در شبکه‌های اجتماعی به طور آگاهانه یا ناآگاهانه ابزار فریب رسانه‌ای دشمن می‌شوند و مطالبات مردم را تحریف می‌کنند. در این شرایط، از دشمن که انتظاری نمی‌رود اما آنچه مهم است، دنباله‌روی برخی افراد در داخل کشور از دشمن است که ناحق‌سرایی را رایج می‌کنند و با فعالیت خود آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: در هفته‌های گذشته مردمی برای مطالبه حق آب خود در اصفهان تجمع و آن را به طور قانونی مطالبه کردند. علت هم از میان رفتن مزارع و اصل مطالبه و تجمع نیز به حق بود که بعد از آن با مذاکرات و مدیریت قابل‌توجه رسانه‌ای مسئله در یک مثلث مدیریتی متوازن حل شد که می‌توان آن را به همه مشکلات کشور تسری داد.

وی با بیان اینکه باید در همه‌جا این مثلث در مسائل اجتماعی ما حاکم شود، تأکید کرد: یک ضلع این مثلث مطالبه بصیرت‌مدارانه مردم بود؛ ضلع دیگر مدیریت رسانه‌ای هوشمندانه رسانه ملی و ضلع سوم هم پاسخگویی مسئولان بود و اگرچه با این مثلث مشکل مردم حل شد اما فریب رسانه‌ای مطالبه را تحریف کرد و درحالی که موضوع اصلی حل شده بود، جریان را به سمت آشوب و اغتشاش کشاند.

حق خون از حق آب بالاتر نیست

علم‌الهدی ابراز داشت: مسئولان دلسوز پاسخگو شدند و برحسب راهکار مردمی توافقی با دولت انجام شد اما یک حرکت ناهنجار ساختارشکنانه رخ داد و دشمنان برای این جریان برنامه‌ریزی داشتند و مزدوران خود را با کوکتل مولوتوف به میان مردم فرستادند.

وی گفت: مردم اصفهان که در هشت سال دفاع مقدس فعال بودند و از لشکر نجف اشرف گرفته تا سایر رزمندگان و مجاهدان، دلاورانه به میدان آمدند، همان مردم غیور و مؤمنی هستند که در سال‌های اخیر هم خطه خود را به مهد تربیت شهید حججی‌ها تبدیل کردند. در چنین شرایطی، چطور رسانه‌های معاند به ناحق هم‌وطنان اصفهانی را در تقابل با انقلاب اسلامی نشان می‌دهند زیرا مطالبه کنندگان حق آبه همان کسانی بوده‌اند که در طول 42 سال گذشته از خون خود گذشته‌اند و بدون شک، حق خون از حق آب بالاتر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی متذکر شد: مردم اصفهان برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند و اساساً این‌ها عده‌ای مزدور دشمن بودند که با تحریک جوانان ناآگاه، آن‌ها را وارد یک تقابل امنیتی با عموم مردم اصفهان و نظام کردند. این شعارهای هنجارشکنانه توهین به نظام نبود بلکه توهین به مردم اصفهان بود و این حرکت‌های هنجارشکنانه را دشمنان مردم اصفهان صورت دادند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: برادران و خواهران مسلمان باید متوجه باشند که حرکات رسانه‌ای هدایت‌شده از خارج کشور، همواره به دنبال تحریف مطالبات به حق مردم هستند ولذا باید مطالبات را به شکلی انجام داد که قابل تحریف نباشد و زمینه را برای فعالیت دشمن فراهم نکند. امروز روز اول و دوم پیروزی انقلاب نیست و مردم ما ثابت کرده‌اند که تا آخرین قطره خون پای انقلاب ایستاده‌اند و از همه‌چیز هم اگر دست بردارند اما در دفاع از اسلام، نظام و انقلاب خود تعلل نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار