مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

«انسانیت» و «شرافت» مهمترین مؤلفه‌های اخلاقی شهداست

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: اخلاق و رفتار شهدا نشان دهنده انسانیت و شرافت آنان است که جان خویش را برای جلب رضایت الهی فدا کردند.
کد خبر: ۴۹۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 06December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با خانواده شهیدان «حسین» و «علیرضا بابایی»، «علیرضا مرتضوی» و «مجید زالووند زالی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام معصومی در این دیدار ضمن ادای احترام به مقام شهدا اظهار داشت: با اجرای فعالیت‌های مختلف در سطح جامعه اجازه نخواهیم داد فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا کمرنگ و به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: تکریم و تجلیل از جامعه ایثارگری از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است و خدا را شاکریم که هویت شهیدان شما احراز شد و انتظار چندین ساله به سر رسید.

معصومی در ادامه خدمت به ایثارگران را افتخاری بزرگ و تلاش در این راستا را وظیفه مسئولان دانست و گفت: باید بدانیم که شهدا و ایثارگران به گردن آحاد جامعه و مسئولان حق دارند و اگرچه با هیچ خدمتی نمی‌توانیم ایثار و فداکاری آنها را جبران کنیم اما وظیفه داریم به بهترین شکل رسالت و تکلیف خود را به انجام برسانیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید خراسان رضوی تصریح کرد: اخلاق و رفتار شهدا نشان دهنده انسانیت و شرافت آنان است که جان خویش را برای جلب رضایت الهی فدا کردند.

در این دیدارها که صدیقه خدیوی معاون تعاون. مهدی طوریان رئیس دفتر مدیر کل و روابط عمومی بنیاد خراسان رضوی و حجت‌الاسلام احمد ملکی رئیس بنیاد منطقه ۲ مشهد نیز حضور داشتند، از خانواده شهیدان بابایی، مرتضوی و زالووند زالی تجلیل شد.

«علیرضا بابایی» یکم شهریور ۱۳۴۹ در مشهد چشم به جهان گشود. وی در ۲۵ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد مقدس آرام گرفته است.

«حسین بابایی» در یکم خرداد ۱۳۴۳ در چناران متولد شد و در سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به مقام رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید والامقام به دلیل نداشتن مدارک شناسایی در یکم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به عنوان شهید گمنام در حوزه علمیه شهرستان بیرجند به خاک سپرده شد.

«علیرضا مرتضوی» در ۱۵ مرداد ۱۳۴۲ در مشهد متولد شد. وی سرانجام در ۲۸ تیر ۱۳۶۷ به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام به دلیل نداشتن مدارک شناسایی در ۱۲ دی ۱۳۹۰ در قطعه ۵۰ بهشت زهرا در جوار شهدای مدافع حرم ایرانی آرام گرفت.

شهید والامقام «مجید زالووند زالی» در بیستم مرداد ۱۳۵۰ در مشهد چشم به جهان گشود و در ۲۴ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در منطقه باقی ماند و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

سند هویت انقلابی مردم استان خراسان رضوی، ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵ هزار و  ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار