معاون سیاسی وزیر خارجه:

فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره خللی در جدیت مذاکره‌کنندگان ایجاد نمی‌کند

باقری با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه اتریش و با بیان این‌که رفتار مسئولانه ایران، برجام را زنده نگهداشته، در توئیتی نوشت: فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره خللی در جدیت مذاکره کنندگان ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۴۹۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ - 10December 2021

فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره خللی در جدیت مذاکره کنندگان ایجاد نمی‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با گروه ۱+۴ امشب (جمعه) در توئیتی با اشاره به دیدارش با «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش نوشت: در دیدار دوستانه با وزیر خارجه جدید اتریش بر جدیت و حسن نیت ایران در گفتگو‌ها تأکید کردم.

وی تصریح کرد: رفتار مسئولانه ایران توافق را زنده نگهداشته است.

باقری خاطرنشان کرد: فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره نمی‌تواند در جدیت مذاکره کنندگان در رسیدن به توافقی که از حقوق و منافع ملت ایران صیانت کند، وارد کند.

به گزارش فارس، شهر وین امروز (جمعه) هم شاهد برگزاری جلسات و نشست‌هایی در فرمت‌ها و سطوح مختلف در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای بود.

با آغاز دوباره دور هفتم گفتگو‌ها در وین، امروز شرکت‌کنندگان در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در جلسات و نشست‌هایی در فرمت‌ها و سطوح مختلف در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای به بحث و بررسی در مورد متون پرداختند.

دور قبلی مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت چهارشنبه شب هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره دیروز (پنجشنبه) از سر گرفته شد.

امروز (جمعه) همچنین علاوه بر جلسات کارشناسی، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «میخائیل اولیانوف» دیداری دوجانبه داشت. وی همچنین ملاقات دوجانبه‌ای نیز با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها