آیت‌الله سبحانی:

شیعیان کشور‌هایی مانند افغانستان و یمن نیازمند یاری هستند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه شیعیانی در غرب و مناطق دیگر، ایران را وطن دوم خود می‌دانند، گفت: شیعیان افغانستان و یمن و امثال این‌ها وضعیت خوبی ندارند؛ لازم است مسئولان به آن‌ها به صورت یکسان کمک کنند.
کد خبر: ۴۹۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ - 09December 2021

شیعیان کشور‌هایی مانند افغانستان و یمن نیازمند یاری هستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزیر امور خارجه در ادامه سفر خود به قم، عصر امروز با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، دیدار کرد.

آیت الله سبحانی در این دیدار، با اشاره به روایت معروف از نبی مکرم اسلام که فرمودند «الجارّ ثم الدار» اظهار داشت: مضمون روایت این است که اگر در نقطه‌ای جغرافیایی خواستید سکنی گزینید، همسایگان را در نظر بگیرید، که موقعیت آن‌ها نسبت به تو چگونه است.

وی تصریح کرد: هرچند مقصود این روایت همسایگان فردی است، اما می‌توان این معنای گسترده را از آن استفاده کرد که جمهوری اسلامی باید کوشش کند، روابط خود را با همسایگان حتی کشور‌های منطقه، بیش از پیش بهبود بخشد، چون در صورت حسن همجواری طرفین می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: شیعیانی در خارج ایران هستند، چه غرب و چه مناطق دیگر که ایران را وطن دوم خود می‌دانند بنابراین جمهوری اسلامی باید به آن‌ها در رفع فشار و ارائه کمک‌های فرهنگی کمک کند.

وی اظهار کرد: شیعیان افغانستان و یمن و امثال این‌ها وضعیت خوبی ندارند؛ لازم است مسئولان به آن‌ها به صورت یکسان کمک کنند.

آیت الله سبحانی با اشاره به تالیف کتاب خود در زمینه حکومت اسلامی به زبان عربی گفت: بخشی از این کتاب که به فارسی هم ترجمه شده است مربوط به روابط کشور‌های اسلامی با خارج است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار