مدیرعامل مرکز مستندحقیقت:

«سینماحقیقت» تنها چشم امید مستندسازان است

شعبانی معتقد است «سینماحقیقت»، خانه مستندسازان و به عبارتی تنها چشم امیدشان است.
کد خبر: ۴۹۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 11December 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مرتضی شعبانی» مدیرعامل مرکز «مستندحقیقت»، اظهار داشت: فضای این جشنواره پرشور و نشاط است و مستندسازان در ساخت فیلم و هم شرایط برگزاری جشنواره، ویروس کرونا را مانعی سر راه خود ندیده و حتی این سوژه را دست‌مایه ساخت مستند قرار داد‌ه‌اند.

وی گفت: خوشبختانه امسال پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌شود، دوام جشنواره تا به امروز و تاثیرش بر جریان‌های فکری مشهود است. جشنواره «سینماحقیقت» در دنیا شناخته شده و بهترین آثار حوزه مستند را نمایش می‌دهد و ظرفیت‌های سینماگران ایرانی را به مخاطب بین‌المللی نشان می‌دهد.

این مستندساز عنوان کرد: مدیران فرهنگی کشور متاسفانه موفق نشدند بین سینمای مستند و سینمای داستانی تعادل ایجاد کنند. یادم است زمانی من با رسول ملاقلی‌پور که در عرصه سینمای داستانی شناخته شده است، برای یک فیلم مستند کار می‌کردم و او می‌گفت این فیلم مستند سخت‌ترین کار عمر من است. این نکته را فیلمسازی باتجربه می‌گفت که تا آن زمان سیزده، چهارده فیلم در کارنامه سینمایی خود داشت. اما متاسفانه این دشواری، هیچ‌گاه دیده نمی‌شود و اعتبار و بودجه لازم به این حوزه تخصیص داده نمی‌شود.

شعبانی گفت: باید به مستندهای شاخص بهای بیشتری داد و برایشان اعتبار و بودجه مناسب درنظر گرفت. این مسیر باید از مدیران سینمایی کشور شروع شود و نگاه به سینمای مستند تغییر کند. امروز با هزینه‌های بسیاری که برای ساخت آثار مستند وجود دارد، شرایط تولید بسیار سخت شده است. مرکز گسترش یکی از مراکز مهم مستندسازی در کشور است و از همه مستندسازان با هر فکر و گرایشی حمایت می‌کند و این نقطه قوت است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 آذرماه شروع شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار