سخنگوی وزارت امور خارجه:

خبر‌های خوشی در مورد خنثی‌سازی تحریم‌ها در راه است

خطیب‌زاده از گشایش‌های جدی در حوزه‌های مالی پولی و توسعه صادرات به کشور‌های همسایه خبر داد و گفت: در مورد خنثی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها در روز‌های آینده خبر‌های خوشی داریم.
کد خبر: ۴۹۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ - 11December 2021

خبر‌های خوشی در مورد خنثی‌سازی تحریم‌ها در راه است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: وزارت امور خارجه در تسهیل روابط اقتصادی در خارج از کشور نقش خود را ایفا می‌کند.

وزارت خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی است و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول مستقیم در این زمینه هم باید با ما همکاری داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توصیه‌های رئیس جمهور به سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه، اضافه کرد: رئیس جمهور امروز مأموریت را مشخص کرده است.

خطیب‌زاده درباره گشایش‌های مالی، گفت: در حوزه‌های پولی، مالی و توسعه صادرات با کشور‌های همسایه گشایش‌های جدی اتفاق افتاده و روابط اقتصادی با تاجیکستان در ۱۰۰ روز گذشته ۲.۵ تا ۳ برابر وسعت یافته است. در سفر اخیر رئیس جمهوری به ترکمنستان موانع مراودات اقتصادی با این کشور هم مرتفع شد.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور، گشایش‌هایی در حوزه‌های پولی و مالی با برخی از کشور‌های همسایه اتفاق افتاده است و در دست پیگیری است.

خطیب‌زاده یادآور شد: در مورد خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها هم در روز‌های آینده خبر‌های خوشی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار