فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نخستین ناوشکن اطلاعاتی ارتش به آب انداخته شد

دریادار ایرانی با اشاره به آب‌اندازی نخستین شناور اطلاعاتی ارتش گفت: این شناور همزمان می‌تواند دو بالگرد را همراه داشته باشد و تجهیزات اطلاعاتی روی همان بالگرد‌ها نیز نصب شود.
کد خبر: ۴۹۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ - 13December 2021

نخستن ناوشکن اطلاعاتی ارتش به آب انداخته شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی، با اشاره به اینکه پروژه ساخت نخستین شناور اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در گام نهایی است، اظهار داشت: مأموریت اصلی این ناوشکن در حوزه اطلاعاتی تعریف شده است.

وی ادامه  داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تحت تحریم شدید به‌ویژه در حوزه نظامی بوده‌ایم، اما امروز به توانمندی در ساخت شناور اطلاعاتی رسیده‌ایم.

فرمانده نداجا درباره ویژگی‌های این شناور گفت: تمام سامانه‌هایی که در حوزه اشراف اطلاعاتی بر روی این شناور نصب می‌شود به دست توانمند دانشمندان بسیار عزیز و جوانان غیورمندی است که حاضر نیستند لحظه‌ای دست از کار بکشند.

دریادار ایرانی افزود: شناور اطلاعاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بالگردبر است و هم برای نخستین بار در طراحی آن، آشیانه بالگرد طراحی شده است. در حقیقت این شناور همزمان می‌تواند دو بالگرد را همراه داشته باشد و تجهیزات اطلاعاتی روی همان بالگرد‌ها نیز نصب شود.

وی با بیان اینکه شناور اطلاعاتی یک شناور جنگی و نظامی محسوب می‌شود، عنوان کرد: این شناور توانایی دفاع از خود را در دریا دارد. هر شناور معمولاً یک مأموریت اصلی و یک مأموریت جانبی و فرعی دارد که تعداد مأموریت‌ها به توانمندی تجهیزاتی آن بستگی دارد.

امیر ایرانی با اشاره به اینکه این ناوشکن هم برای کشف و شناسایی و هم برای دفاع سامانه‌های لازم را دارد، گفت: معمولاً شناور‌های اطلاعاتی به‌صورت مستقل به مأموریت‌های دور نمی‌روند و حتماً یک یگان همراه که شامل ناوشکن چندمنظوره می‌شود با آن به مأموریت می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره زمان بهره‌برداری از این ناوشکن عنوان کرد: فرایند به آب انداختن شناور اطلاعاتی ارتش تقریباً انجام شده است و مراحل نصب تجهیزات به سرعت در حال انجام است و به‌زودی شاهد الحاق آن به بدنه عملیاتی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها