اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق وزارت دفاع به استان گلستان

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع از اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق به استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ - 20December 2021

اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق به استان گلستانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «مهدی نامجوی» معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع درباره اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق به استان گلستان اظهار داشت: از روز چهارشنبه آتش‌سوزی در پارک ملی و حفاظت شده گلستان آغاز شد، اما به دلیل سخت‌گذر بودن و نیاز مبرم به حضور بالگرد اطفای حریق، بنا به درخواست سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، بلافاصله با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع، سه فروند بالگرد با تجهیزات اطفای حریق به منطقه اعزام شد.

وی افزود: وزش باد شدید در مناطق مختلف استان گلستان باعث ادامه روند حریق شده و از روز گذشته تاکنون بیش از ۶۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شده و همچنان آتش‌سوزی در دو نقطه ادامه دارد.

نامجوی تصریح کرد: آتش‌سوزی مناطق مختلف گلستان از جمله پارک ملی و نوده خاندوز آزادشهر، پارک جنگلی النگدره گرگان و چندین نقطه در مینودشت و گالیکش با ورود به موقع بالگرد‌های اطفای حریق وزارت دفاع و همکاری نیرو‌های منابع طبیعی، سپاه و مردم محلی مهار شد؛ اما وزش باد شدید، آتش را به عرصه‌های جنگلی مبارک‌آباد مینودشت و آق‌سو کلاله منتقل کرد.

وی خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون با هماهنگی به‌موقع مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع، سه فروند بالگرد از یگان‌های هوافضای سپاه، شرکت یاس و هلال احمر مجهز به بسکت چهار هزار لیتری مشغول انجام عملیات اطفای حریق هستند.

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع گفت با بیان اینکه گلستان ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل دارد، یادآور شد: آتش‌سوزی، تخریب، تصرف و خشکسالی از جمله چالش‌های فراروی جنگل‌های شمال ایران است که باید برای رفع معضلات این اکوسیستم ارزشمند، تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار