دبیر ستاد راهیان نور کشور در نشست خبری مطرح کرد؛

انتقاد از حذف ردیف بودجه بزرگترین عملیات فرهنگی کشور/ مسئولان کشور راهیان نور را تقویت کنند

سردار ادیبی در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه‌های ستاد راهیان نور برای سال ۱۴۰۱، از حذف ردیف بودجه مستقل راهیان نور انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۹۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ - 15December 2021

انتقاد از حذف ردیف بودجه بزرگترین عملیات فرهنگی کشور/ مسئولان کشور راهیان نور را تقویت کنندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اصحاب رسانه پیرامون تشریح آخرین اقدامات جهت از سرگیری سفر‌های راهیان نور کشور در سال ۱۴۰۱ امروز (چهارشنبه) در ساختمان این ستاد برگزار شد.

سردار ادیبی در ابتدای این نشست با انتقاد از حذف ردیف مستقل بودجه راهیان نور از لایحه بودجه اظهار داشت: طی سال‌های متمادی راهیان نور ردیف مستقلی در بودجه سال کشور داشت، هرچند هیچ گاه ردیف سنگینی نبوده و متولیان راهیان نور با حداقل‌ها اقدامات حداکثری انجام داده‌اند، اما در لایحه بودجه امسال این ردیف دیده نشده است.

وی افزود: انتظار از دولت انقلابی و متولیان تنظیم بودجه‌ کشور این است که به تقویت مبانی دفاع مقدس و راهیان نور ـ به عنوان یکی از محور‌های توسعه کشور و از بزرگترین اقدامات فرهنگی ـ توجه ویژه کنند تا این اقدام در سال‌های بعد تضعیف نشود.

ادیبی تصریح کرد: راهیان نور متولی به کارگیری همه دستگاه‌های کشور در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ممکن است با قرار گرفتن بودجه در ردیف‌های فرعی، اشکال مدیریتی در حوزه‌های مختلف ایجاد کند. از متولیان تقاضا داریم این ایراد را برطرف کرده و با تثبیت و تعیین ردیف بودجه در تقویت ماموریت راهیان نور، متولیان امر را یاری کنند.

نماینده دولت در بدنه راهیان نور به زودی معرفی خواهد شد

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اهمیت راهیان نور و فرهنگ دفاع مقدس در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به دفاع مقدس در دیدار با پرستاران اشاره کردند. ساخت موزه‌ها، توسعه کتب و آثار نوشتاری، برگزاری کنگره‌ها و تاریخ نویسی از اقداماتی است که با حذف بودجه مستقل ممکن است آسیب ببیند. رئیس جمهور در اولین سفر استانی در استان ایلام در یادمان قلاویزان حاضر شد و این اهمیت سرزمین‌های راهیان نور را می‌رساند لذا مسوولان باید به توسعه فرهنگ دفاع مقدس و تقویت ساختار‌ها همت کنند.

وی در خصوص حضور نماینده دولت در راهیان نور گفت: دولت در حال بررسی است و به زودی نماینده دولت در بدنه راهیان نور معرفی خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از آغاز دور جدید سفر‌های راهیان نور خبر داد و افزود: قرارگاه‌های ۱۱گانه نیرو‌های مسلح و قرارگاه‌های فرهنگی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی آماده اعزام کاروان‌های راهیان نور هستند. هماهنگی با متولیان سلامت انجام شده و با حضور نماینده وزارت بهداشت دستورالعمل‌ها نوشته شده است، از این‌رو مردم با خیال راحت می‌توانند از یادمان‌ها بازدید کنند و هم اکنون نیز در یادمان‌ها به روی مردم باز است و نمایندگان ما در حال خدمت رسانی هستند.

وی به سازوکار توسعه اعزام‌ها و ارتباط بخش عظیمی از مردم با راهیان نور اشاره کرد و گفت: در بخش دستگاه‌های دولتی و ... بستر‌های مناسب‌تر برای حضور حداکثری مردم آماده شده و در زمان اوج راهیان نور اقدامات لازم گسترش پیدا می‌کند.

کمک ۸۰۰ گروه راهیان نور به متولیان سلامت در مبارزه با کرونا

ادیبی از به کارگیری امکانات راهیان نور در دوران کرونا خبر داد و افزود: در شبکه خادمین ۸۰۰ گروه جهادی در مجموع تلاش کردند و به کمک متولیان سلامت آمدند. در دوران کرونا اولین مجموعه‌ای بودیم که سفر‌های کاروانی را لغو کردیم و به متولیان سلامت جهت کمک اعلام آمادگی کردیم و همه امکانات از نیروی انسانی و ساختار و تجهیزات را در اختیار بخش درمان قرار می‌دهیم. همین اقدام در مدیریت پیامدهای سیل و زلزله نیز انجام شد.

ثبت نام دو هزار خادم در اولین روز ثبت نام خادمین راهیان نور

وی افزود: در این فرصت تعطیلی راهیان نور برای مبارزه با شیوع کرونا، نواقص مناطق عملیاتی را برطرف کرده و توسعه عمرانی را در دستور کار قرار دادیم و اقداماتی در زمینه ماندگاری سرزمین‌ها انجام شده است. در توسعه سرمایه انسانی مبلغین و راویان اتفاقات خوبی افتاد و مجموعه مبلغین تقویت شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور به پیش‌بینی‌ها از آمار حضور مردم در راهیان نور اشاره کرد و گفت: آخرین آمار ما مربوط به سال ۱۳۹۷ از حضور هفت میلیون نفری مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حکایت دارد. امسال هم به دنبال حضور حداکثری در آغاز سفر‌ها هستیم. پیش‌بینی ما حضور خوب مردم است. تنها در ساعات اولیه فراخوان ثبت نام شبکه خادمین دو هزار خادم ثبت نام کردند و شبکه خادمین ما با ۸۰ هزار عضو در حال فعالیت است.

ادیبی از اعمال شیوه‌نامه‌های سختگیرانه مراقبت از مردم در طول سفر‌های راهیان نور خبر داد و گفت: واکسیناسیون را ملاک قرار داده‌ایم و افسران بهداشتی را در همه مراکز اعزام، اسکان و کاروان‌ها مستقر می‌کنیم تا از  مردم مراقبت کنند.

وی از اقدامات ستاد مرکزی راهیان نور در جلوگیری از دوخطر پیش رو در روایتگری گفت و افزود: نقشه جامع روایتگری را تهیه کرده‌ایم. باید‌ها و نباید‌ها در روایتگری و نقش‌آفرینی برای توسعه انسانی با تصمیم شورای سیاستگذاری در حال انجام است. تاکنون گزارش‌هایی که تایید کند راویان دچار این دو اشکال هستند را نداشته‌ایم و مراقبت دائمی در دستور کار ستاد قرار دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها