یک سازمان حامی حقوق کودکان:

سال ۲۰۲۱ خونبارترین سال برای کودکان فلسطینی بود

یک سازمان حامی حقوق کودکان از سال جاری میلادی به عنوان خونبارترین سال برای کودکان فلسطینی از سال ۲۰۱۴ تاکنون، نام برد.
کد خبر: ۴۹۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ - 15December 2021

سال ۲۰۲۱ را خونبارترین سال برای کودکان فلسطینی نام بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از عربی ۲۱، یک سازمان حامی حقوق کودکان اعلام کرد که سال جاری میلادی خونبارترین سال برای کودکان فلسطینی از سال ۲۰۱۴ بوده است.

سازمان «۹۷۲ mag» در گزارشی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به جای محاکمه قاتلان، فعالیت‌های سازمان‌های حامی حقوق کودکان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را مجرم قلمداد می‌کند، آورده است: سال ۲۰۲۱ مثل هیچ سال دیگری نبود.

این سازمان در ادامه گزارش داد: سال جاری میلادی از ۲۰۱۴ تاکنون، مرگبارترین و خونبارترین سال برای کودکان فلسطینی بود که حمله ویرانگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم شامل آن می‌شود.

سازمان مذکور با اشاره به اینکه تا چهاردهم دسامبر جاری، ۸۶ کودک فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به همراه قدس و نوار غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی شهید شدند، بیان کرد: در حمله اسرائیل به نواره غزه در ماه می‌ گذشته که یازده روز طول کشید، مجموعا ۶۷ کودک به شهادت رسیدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین در طول همین سال، پانزده کودک فلسطینی را با شلیک مستقیم به آن‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی به شهادت رسانده و یک کودک را نیز در شرق نوار غزه شهید کردند. علاوه بر این دو کودک را نیز در کرانه باختری شهید کردند.

تا ۱۴ دسامبر جاری ۸۶ کودک فلسطینی در کرانه باختری، قدس اشغالی و غزه به دست صهیونیست‌ها شهید شده اند. صهیونیست‌ها طی ۱۱ روز جنگ در مجموع ۶۷ کودک فلسطینی را شهید کردند و این با استفاده از گلوله تانک و حملات هوایی بوده است.

در این گزارش آمده است: به موجب قانون بین المللی این قابل توجیه نیست.

این گزارش در ادامه به شهادت نوجوان هفده ساله فلسطینی با نام عبیده جوابره که به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اشاره شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار