کارشناس مسائل فلسطین مطرح کرد؛

حمله رژیم صهیونیستی به غزه با چراغ سبز دموکرات‌ها

شکیبایی گفت: حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به غزه دو هفته بعد از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی صورت گرفته و این نشان می‌دهد که در واقع دموکرات‌های آمریکا برای انجام این جنایت توسط رژیم صهیونیستی به آن‌ها چراغ سبز نشان داده‌اند.
کد خبر: ۵۳۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ - 06August 2022

حمله رژیم صهیونیستی به غزه با چراغ سبز دموکرات‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی شکیبایی» قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگویی در ارتباط با آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و جریان مقاومت و ترور تیسر الجعبری یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی در حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: زمانی که رژیم صهیونیستی برای انجام این عملیات انتخاب کرده بسیار مهم است. این عملیات بعد از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه به خصوص اراضی اشغالی انجام شده و نشان می‌دهد که در واقع دموکرات‌های آمریکا در راه اندازی این جنایت به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان داده اند و این می‌تواند یک راهبرد جمعی میان رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در پیشبرد پرونده‌های منطقه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد. بدون شک آن‌ها یک راهبرد جمعی در این زمینه در نظر گرفته اند و در همین چهارچوب اقدام به انجام این جنایت کرده اند.

کارشناس مسائل فلسطین در ادامه با بیان اینکه نباید از این موضوع غافل شویم که این جنایت در حالی علیه نوار غزه و مردم این منطقه صورت گرفته که رژیم صهیونیستی با بحران‌های سیاسی در داخل روبرو است و به نوعی با بن بست سیاسی مواجه شده است، ادامه داد: علاوه بر آن رژیم صهیونیستی خود را در محاصره محور مقاومت در جغرافیای فلسطین از جمله در قدس، کرانه باختری و نوار غزه می‌بیند و طبیعی است که در چنین شرایطی با هدف برون سپاری بحران‌های داخلی که با آن روبروست دست به چنین اقداماتی بزند و در همین چهارچوب هم میزان آمادگی خود را بسنجد هم میزان آمادگی و هماهنگی گروه‌های مقاومت در فلسطین و منطقه را محک بزند.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که رژیم صهیونیستی در مناسبات بین المللی خود در تعامل با برخی از کشور‌ها از جمله روسیه دچار مشکلاتی شده، افزود: این رژیم فکر می‌کند که بعد از تیرگی روابطش با روس‌ها ممکن است، مسکو چراغ سبزی را به زنجیره مقاومت در کشور‌های منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و ... داده باشد و با این عملیات به نوعی اعلام آمادگی کرده و همچنین همانطور که اشاره شد میزان آمادگی جریان مقاومت را نیز محک زده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد درگیری‌های شب گذشته منجر به درگیری درازمدت در منطقه بین جریان مقاومت در فلسطین و رژیم صهیونیستی شود، گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در شرایطی نیست که بتواند یک جنگ پر شدت و طولانی مدت را حتی به قول خودش با یکی از ضعیف‌ترین حلقه‌های جریان مقاومت در منطقه (مقاومت فلسطین) پیگیری کند با توجه به هدف و عنصر زمانی و مکانی که برای این حمله انتخاب کرده است.

شکیبایی ادامه داد: با توجه به چالش‌های اخیر حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در ارتباط با میادین مشترک سوخت این گزینه بیشتر به ذهن تبادر می‌شد که اگر قرار است درگیری صورت بگیرد بین حزب الله و رژیم صهیونیستی باشد، اما رژیم صهیونیستی حمله به نوار غزه را انتخاب می‌کند، با توجه به اهدافی که اشاره شد تا هم بتواند توان خودش را مورد ارزیابی قرار دهد و هم اینکه ببیند واکنش جریان مقاومت در منطقه چیست؟ و توان عملیاتی زنجیره مقاومت در فلسطین را نیز محک بزند.

کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به واکنش جریان مقاومت در منطقه به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه از جمله صحبت‌های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در این ارتباط ادامه داد: با توجه به شرایط موجود معتقدم که این عملیات از سوی رژیم صهیونیستی عملیات ادامه داری نخواهد بود و آنچه که انجام شده یک هدف مقطعی بوده و بعد از آن عقب نشینی می‌کند. البته این پیش بینی نیز وجود دارد که جریان مقاومت نیز به صورت محدود پاسخ این عملیات را بدهد. چرا که می‌خواهد دستش برای نبرد اصلی جهت رویارویی با این رژیم رو نشود و توان خود را برای عملیات اصلی جهت مقابله با این رژیم قرار دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های مصر از شب گذشته برای متوقف کردن درگیری ها، گفت: احتمالا با پادرمیانی مصر این درگیری‌ها محدود و کم شتاب خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی عصر جمعه با هدف قرار دادن یک منزل مسکونی در نوار غزه صفحه جدیدی از جنایات این رژیم را گشودند و چندین زن و کودک فلسطینی را به همراه یک فرمانده جهاد اسلامی به شهادت رساندند. نیرو‌های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایت اراضی اشغالی را آماج موشک‌ها و راکت‌های خود کرده و صهیونیست‌ها را روانه پناهگاه‌ها کردند.  

رژیم صهیونیستی عصر جمعه به بهانه جلوگیری از تهدید قریب الوقوع از جانب نوار غزه و جهاد اسلامی فلسطین یک آپارتمان مسکونی در شهر غزه را هدف قرار داد که در این حمله "تیسیر الجعبری"، فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه چندین تن دیگر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

در این حمله همچنین ده‌ها غیرنظامی فلسطینی مجروح شده و نیرو‌های مقاومت هم کلام با محکومیت آن، وعده انتقام سردادند.

ساعاتی پس از این حمله و محکومیت‌های گسترده آن از سوی کشور‌ها و شخصیت‌های مختلف، نیرو‌های مقاومت در غزه با اعلام پایان آتش بس، شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین اراضی اشغالی را آماج موشک‌های خود قرار دادند و صدای آژیر خطر در اکثر مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو طنین‌انداز شد و شهرک‌های زکیم، عسقلان، هتیف هاسعره، یار مردخای، سدیروت، اشکول، عین هبسور و بئیری در نزدیکی نوار غزه همگی کابوس جنگ قبلی غزه را بار دیگر پیش چشم خود دیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز، حمله وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد.

ناصر کنعانی در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامد‌های تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه به طور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار