امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و فرماندهی انتظامی استان

در راستای افزایش تعاملات فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و فرماندهی انتظامی استان امضا شد.
کد خبر: ۴۹۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ - 15December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، تفاهم‌نامه همکاری با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی امضا شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه را در روز زیارتی حضرت رضا (ع) به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: امروز کتابخانه‌های عمومی از نسل اول خود در قالب امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده و با تغییر مأموریت خود در اجتماع در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش امید، نشاط، دانایی و آگاهی به فرهنگسراهای اجتماعی و آموزشگاه‌های غیر رسمی مردمی تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به نقش مؤثر کتابخانه‌های عموی در برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت امنیت اجتماعی، افزود: همچنین می‌توان از ظرفیت کاربران کتابخانه‌ها به‌عنوان «یاوران پلیس» و «تسهیلگران اجتماعی» به‌واسطه ارتباط سایر دستگاه‌های اجتماعی با مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان حتی در دورافتاده‌ترین مناطق در حوزه تأمین آگاهی و امنیت اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با توجه به روند رو به رشد استفاده از فضاهای مجازی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت امنیت در فضاهای سایبری را از ضروریات جامعه خواند.

سردار تقوی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود موضوعات مختلف و متعددی را در ساختار جدید نیروی انتظامی تعریف کردند که از جمله آنها تغییر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی بود.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه ویژه ایشان به مسائل فرهنگی در جامعه، خاطرنشان کرد: هدف ما امروز پرورش نیروهای آشنا با علم و دانش روز است چراکه شکوفایی و ایجاد امنیت پایدار با توجه به تهدیدات و تهاجمات فرهنگی دشمنان در گرو آگاهی و دانایی است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه امروز بسیاری از نیازهای خود را به‌واسطه فضاهای مجازی، ارائه آموزش‌های لازم را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه باعث افزایش توانایی و کارایی هر ۲ دستگاه در زمینه جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجه ویژه به نیاز اطلاعاتی جامعه باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی در پایان توجه به نیازهای جامعه و راهنمایی مردم در حوزه‌های سایبری به‌ویژه برای قشر جوان را ضروری دانست.

طی این تفاهم‌نامه مقرر شد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نسبت به برگزاری مسابقات کتابخوانی با استفاده از منابع پیشنهادی ناجا در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری جلسات نقدکتاب، نشست کتابخوان و جشنواره کتابخوانی رضوی در مناسبت‌های مختلف در مراکز معرفی شده از سوی ناجا، تمهیدات لازم به منظور غنی‌سازی منابع مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی با کتب و نشریات اهدایی از سوی ناجا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت عضویت کارکنان و خانواده‌های آنان و کارکنان وظیفه با معرفی‌نامه معاونت تربیت و آموزش ناجا در کتابخانه‌های عمومی استان، تقدیر از کتابخوانان برتر ناجا در استان، ارسال فایل کتابخوان ماه به کتابخانه‌ها و مراکز ناجا، اطلاع‌رسانی مناسب جهت عضویت نیمه بها کارکنان نیروی انتظامی در کتابخانه‌های عمومی در مناسبت‌های مختلف اقدام کند.

همچنین تأمین فضا و تجهیزات مناسب و نیروی انسانی با اولویت سربازان دارای تحصیلات مرتبط در کتابخانه‌های مشارکتی مراکز ناجا، همکاری در برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست کتابخوان و جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی، پیشنهاد منابع جهت برگزاری مسابقات کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌ها، همکاری در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی برای کارکنان و اعضای کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از طریق فضای مجازی و تابلوهای تبلیغاتی ناجا جزو تعهدات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها