فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

انسجام نهاد خانواده محور تحکیم و پایداری سلامت اجتماعی است

سردار «تقوی» گفت: توسعه فرهنگ و انسجام خانواده یک راهبرد اساسی است چراکه انسجام نهاد خانواده محور تحکیم و پایداری نظم و انضباط و سلامت اجتماعی است.
کد خبر: ۵۰۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ - 15January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست هیات امنای صیانت از خانواده با حضور سردار سرتیپ «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمان‌فر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام «علیرضا رامیار» رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و اعضای این هیات امنا امروز در مشهد برگزار شد.

سردار تقوی در این نشست اظهار داشت: باید قدردان تلاش تمام کسانی که در مسیر توسعه فرهنگ و انسجام خانواده گام بر می‌دارند باشیم چراکه انسجام نهاد خانواده محور تحکیم و پایداری نظم و انضباط و سلامت اجتماعی است.

وی افزود: وضعیت‌سنجی و آمارهای مربوط به بررسی‌های کارشناسی حکایت از آن دارد که نهاد خانواده در جامعه با هجمه‌های مختلفی روبروست و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در فرمایشات متعدد مراتب هجمه‌ها از ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی را مورد توجه و تأکید قرار داده‌اند و امروز می‌بینیم با توسعه شبکه‌های مجازی این سطح هجمه‌ها فراتر و نفوذپذیرتر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی جامعه‌محوری و مدیر محوری را 2 مؤلفه بسیار مهم در حوزه مدیریت اجتماعی برشمرد و گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شد در این 2 محور با ضعف‌هایی روبرو شویم و آنچه شاهد بوده‌ایم این است که نه‌تنها مسئولان تربیت و آموزش و معلمان عزیز در مدارس نتوانسته‌اند به وظایف اصلی خود عمل کنند بلکه در خانواده‌ها نیز شاهد گسل ارتباطی ناشی از کرونا هستیم و ارتباط‌ها و رفت‌وآمدهای خانوادگی نیز به‌شدت کاهش‌یافته و بروز فرد محوری سبب شده است که انسجام نهاد خانواده با آسیب روبرو شود.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت ازدواج در تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: اگرچه آمار افزایش سه‌درصدی ازدواج‌ها به خاطر شکل‌گیری ازدواج آسان مایه خرسندی است اما عزم جدی برای حفظ انسجام نهاد خانواده است که از اهمیت بسزایی برخوردار هست.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: کشف 29 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال و هدف‌گذاری دشمنان در گسترش توزیع روان‌گردان‌های مخرب مسئله‌ای است که نشان می‌دهد معاندان نظام اسلامی جوانمان و نهاد خانواده را هدف قرار داده‌اند که در این عرصه نیازمند هوشمندی و عزمی راسخ برای ادای تکالیف و انجام مأموریت‌های محوله هستیم.

توجه به تحکیم خانواده یک اصل است

حجت‌الاسلام رامیار نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تأکید دین مبین اسلام بر این مهم و تحکیم این نهاد اجتماعی گفت: امروز باید تحکیم خانواده به‌عنوان یک اصل که مورد تأکید فرمانده معظم کل قوا است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: در نیروی انتظامی نیز باوجودآنکه مأموریت‌های سخت پلیسی و تکالیف خطیری بر عهده مجاهدان فی سبیل الله قرار دارد اما نهاد خانواده و توجه به آن مورد تأکید است و ایجاد مرکز فرهنگی خانواده با هدایت‌های فرماندهان انتظامی کاری بسیار ارزشمند و اثرگذار خواهد بود.

لزوم نقش‌آفرینی همه ساختارها در طرح صیانت از خانواده

پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اقدام بنیادی و ابتکاری صیانت از نهاد خانواده که در خراسان رضوی آغاز و یک جریان الگویی برای پرداختن به موضوع خانواده در کشور است کاری بسیار بزرگ و ارزشمند بوده و امیدواریم به نتایج عالی موردنظر که تحکیم نهاد خانواده است بیشتر از پیش دست‌یابیم.

وی مواجه مسائل خانواده را با آسیب‌ها و هجمه‌های مختلف بسیار مهم برشمرد و گفت: دستگاه‌های مختلف قضایی، امنیتی و اجتماعی و تمام دستگاه‌ها باید به‌طورجدی وارد این عرصه شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار