مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان قم خبر داد؛

انتشار ۱۰ عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قم+ تصاویر

«حسن‌زاده» از آماده‌سازی و انتشار ۱۰ عنوان کتاب با موضوع اسناد و تاریخ شفاهی دفاع مقدس از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ - 18December 2021

«سید حسین حسن‌زاده» مدیر اسناد و مدارک دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و یک عنوان کتاب اسنادی دفاع مقدس منتشر شده و پنج عنوان کتاب جدید نیز تا پایان سال منتشر می‌شود.

وی افزود: کتاب اسنادی «از جان گذشتگان» به عملکرد مهندسی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌‌پردازد. کتاب‌های «آخرین سرباز»، «مرز‌های باور»، «در آرزوی شهادت»، «باید به آرزویش می‌رسید»، «بانوی انقلابی»، «شفاهیات دیروز من» و «کجا بودی»، در حوزه تاریخ شفاهی نتشر شده و دو کتاب «قصه صبوری» و «مرز‌های باور» نیز با همت «امیرمحسن هفتانی» به زبان انگلیسی ترجمه و از سوی این مرکز منتشر شده است. این آثار دربرگیرنده خاطرات بانوان، طلاب و رزمندگان پیشکسوت سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در دوران حماسه و ایثار است.

آیین رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب فوق، در همایش تجلیل از پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت در سالن آمفی تئاتر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، با حضور «امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام «عسگر دیرباز» عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه قم، امیر «حمیدرضا گرامی» عضو کمیسیون ارزیابی نخبگان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «مهدی کبیری پور» جانشین فرماندهی سپاه استان قم، «محمدرضا گروسی» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و تعدادی دیگر از مسئولان و فرماندهان نظامی استان برگزار شد.

انتشار ۱۰ عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قم+تصاویر

انتشار ۱۰ عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قم+تصاویر

 

انتشار ۱۰ عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در قم+تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار