نماینده مردم در مجلس:

روسیه و ایران شرکای راهبردی قدرتمندی هستند

رضازاده گفت: روسیه و جمهوری اسلامی ایران شرکای راهبردی و قدرت‌های قوی و تأثیرگذاری در شرق دنیا هستند.
کد خبر: ۴۹۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ - 29December 2021

روسیه و ایران شرکای راهبردی قدرتمند، در شرق دنیا هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یعقوب رضازاده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه اقتصادی از سوی غرب موجب شد رویکرد کشورمان برای توسعه مراودات تجاری به سمت شرق تغییر کند و خوشبختانه با توجه به نقاط مشترک فرهنگی کشور‌های این حوزه امکان بهره‌برداری مطلوب از این فرصت‌ها موجود است.

وی افزود: در ادامه قرارداد راهبردی ۲۵ ساله با چین، ما مذاکرات خوب و مهمی را با روسیه نیز پیش بردیم و با توجه به اینکه روسیه و جمهوری اسلامی ایران شرکای راهبردی و قدرت‌های قوی و تأثیرگذاری در شرق دنیا هستند می‌توان با این رویکرد تا حد زیادی از غرب و اقتصاد این کشور‌ها مستقل شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تبادل با ارز‌های داخلی و حذف دلار و یورو از تبادلات بین ایران و روسیه و سایر کشور‌های همسایه و توسعه اقتصاد کشاورزی می‌تواند بخشی از برنامه‌های راهبردی ایران و همسایگان باشد و وزارت خارجه با این رویکرد می‌تواند وابستگی تجارت خارجی به دلار را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: توافقات امنیتی و دفاعی با توجه به نزدیکی جغرافیایی ایران و روسیه در جهت حفظ امنیت دریای خزر و منابع غنی انرژی این دریا و همچنین انتقال تجربیات در این حوزه نیز می‌تواند در چارچوب سند راهبردی ایران و روسیه دنبال شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار