مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

مردم محوری مهمترین ویژگی رفتاری شهید «سلیمانی» است

سرهنگ کریمی گفت: در راستای گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سلیمانی بیش از ۳ هزار برنامه در قالب ۲۰۰ عنوان هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۴۹۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ - 02January 2022

هدفگذاری 3 هزار برنامه در هفته «مقاومت» در استان مرکزی/ رویکرد مردم محوری مهمترین ویژگی رفتاری شهید «سلیمانی» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی با تکیه بر ظرفیت ها و تجربیات کنگره شهدای استان مرکزی در ابتدای سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در راستای سازماندهی کلیه برنامه های مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت آغاز کرد و کلیه دستگاه های استانی و نهادها در این ستاد ومسئولیت دارند.

وی افزود: سال گذشته در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با ظرفیت هاز مردمی و تکیه بر پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد اقدامات خوبی علیرغم وجود محدودیت های کرونا انجام شدو امسال هم رویکرد ستاد گرامیداشت کاملا مردم محور است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در راستای گرامیداشت ایام حماسی و مناسبت های مهم در دی ماه که از یوم الله نهم دی و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» بیش از سه هزار برنامه در قالب ۲۰۰ عنوان هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: اجرای رزمایش کمک مومنانه، برگزاری نشست های شب خاطره با موضوع تشییع باشکوه سردار سلیمانی، برگزاری شب شعر با حضور شاعران برجسته استان، اجرای گروه های سرود و تئاتر خیابانی، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی ، هنری و کتابخوانی ، پخش و اکران تولیدات هنری و رسانه ای، فصاسازی گسترده در میادین و اماکن شهر، اجرای پویش نسل سلیمانی ها، اجرای خدمات بهداشتی و درمانی در قالب طرح شهید «قاسم سلیمانی» و تقدیر از فعالین واکسیناسیون، تجلیل ازکادر بهداشت و درمان از مهمترین برنامه ها است.

کریمی با اشاره به شهادت حضرت زهرا (ع) گفت: با توجه به اینکه مساجد قطب فرهنگی و مذهبی در محلات هستند رویکرد مسجد محوری مورد توجه قرار گرفته و این ایام که متعلق به حضرت زهرا (س) است در کنار برنامه های عزاداری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز دنبال می شود.

وی تأکید کرد: شهید حاج «قاسم سلیمانی» از جنس مردم بود ومردم هم با برگزاری مراسمات مختلف در طی این دوسال گذشته بزرگترین تجلیل ها را از این شهید بزرگوار انجام دادند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امسال هم به واسطه مردمی برگزار شدن برنامه های شهید «سلیمانی» در نقطه به نقطه استان مرکزی شاهد برنامه های گرامیداشت شهید «سلیمانی» هستیم و مهمترین رویکرد برنامه ها باید تبیین مکتب و سیره حاج قاسم باشد.

وی  در این خصوص ادامه داد: برنامه اصلی دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم «سلیمانی» روز دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود که رونمایی از یک کتاب دفاع مقدس با عنوان اسم قشنگ قاسم یکی از برنامه های جانبی این یادواره می باشد و در سایر شهرستان ها نیز برنامه های اصلی با اجتماعات مردمی مدافعان حرم در نظرگرفته شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی دیگر از برنامه های این ایام تشییع شهید گمنام دفاع مقدس است که همزمان با تشییع ۲۵۰ شهید والامقام در سطح کشور انجام می شود و مردم شهر اراک نیز مهمان یک شهید گمنام هستند.

وی تأکید کرد: فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت شهید «سلیمانی» و تشییع شهید گمنام بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است و باید از این ایام به نحو خوبی استفاده کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی  بیان کرد: در راستای بهره بردن از شهید گمنام در طی این روزها برنامه های مختلفی پیش بینی شده و قطعا وجود شهید گمنام در شهر و محلات فضا را دگرگون و متحول می سازد.

وی خاطر نشان کرد: صبح امروز در ساوه ، امروز یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در شهر داودآباد،فردا دوشنبه در  بسیاری از برنامه های دیگر برای شهید در نظر گرفته شده که در نهایت جهارشنبه شب مراسم شبی با شهید گمنام‌ برگزار می شود و ظهر روز پنج شنبه از میدان شهدای اراک به سمت مصلی اراک تشییع خکاهد شد که در نهایت بعد از مراسم عزداری هئیت های مذهبی و خواندن نماز شهید توسط نماینده ولی فقیه در استان به شکل خودرویی به سمت مرکز صدا و سیما تشیعع خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار