استاندار خراسان رضوی:

آزادی قدس ره‌آورد مکتب شهید سلیمانی است

«نظری» گفت: انقلاب اسلامی حاج قاسم‌ها را در دفاع از قدس پرورش داد و بر همین اساس عرصه مبارزه او از جغرافیای ایران اسلامی به امّت اسلامی رسید و شاهد آن هستیم که مرزها و اهداف این نهضت روزبه روز در حال گسترش است.
کد خبر: ۴۹۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴ - 02January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در نشست بصیرتی مکتب شهید سلیمانی، تمدن نوین اسلامی که در آستانه دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت در جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید سلیمانی را به عنوان یک الگو و مکتب معرفی کردند، زیرا برای پیاده‌سازی اهداف اسلام ناب محمدی (ص) در قرن حاضر و نشان دادن آن به بشریت می‌توان از او که زندگی خود را وقف اسلام کرده بود نام برد.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی در طول زندگی ادامه داد: او بعد از انقلاب اسلامی و استقرار این نظام در مسیر آن حرکت کرد و در عرصه دفاع مقدس نیز حاضر شد تا در مقابل تهاجم گسترده استکبار جهانی برای ساقط کردن این نظام ایستادگی کند زیرا باید درعین حال که انسان‌سازی رخ می‌دهد مکتب‌سازی هم شکل بگیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی براساس نگاه امام خمینی (ره) بود که آن را در چهارچوب جغرافیا نمی‌دید بلکه نجات جامعه بشریت و تشکیل امت اسلامی بر اساس جهاد و مجاهدت در برابر دشمن را مدّنظر داشت.

نظری تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی مبارزه را در کنار تبیین و روشنگری اهداف عالیه و آرمان‌های اسلامی برای نجات مردم معرفی می‌کرد تا ماهیت حکومت طاغوت بر مردم روشن شود.

وی ادامه داد: در مسیر نهضت امام خمینی (ره) مبارزان ضمن بیان اهداف حکومت اسلامی و استقامت در زیر شکنجه رژیم طاغوت جهاد می‌کردند و بعد از پیروزی انقلاب این مبارزه به شیوه‌های دیگری و در عرصه‌های متفاوت برای حفظ موجودیت نظام ادامه پیدا کرد.

استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: مبارزه برای بقا و حفظ نظام اسلامی در مسیر تأمین هدف آن و سپس استحکام‌بخشی منجر به فرهنگ و شخصیت جهادی و مبارز پدید می‌آورد.

وی تأکید کرد: خاستگاه شهید سلیمانی دفاع مقدس است دفاعی که سبب حفظ نظام شد و جلوه آن را در جهان منتشر کرد.

نظری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حاج قاسم‌ها را در دفاع از قدس پرورش داد و بر همین اساس عرصه مبارزه او از جغرافیای ایران اسلامی به امّت اسلامی رسید و شاهد آن هستیم که مرزها و اهداف این نهضت روزبه روز در حال گسترش است.

این مسئول بیان داشت: افق‌های روشن در مقابل ما قرار دارد و دشمنان انقلاب و نهضت اسلامی جز سر و صدا کاری نمی‌توانند انجام دهند و ما نیز با تاسی به الگوهایی مانند شهید سلیمانی و ابومهدی‌ المهندس و دیگر شخصیت‌ها انسجام فکری خود را در مقابل دشمن حفظ می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید دشمن را همان‌گونه که اسلام ناب و رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند در سطوح مختلف شناخت زیرا شناخت دشمن به صورت دقیق و عمیق شرط ادامه مبارزه است تا در مقابل او آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار