رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد؛

ضرورت تأسی نظامیان از شهیدان سلیمانی و صیاد شیرازی

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تجلیل از شهیدان سلیمانی و صیاد شیرازی، بر لزوم الگو گرفتن نظامیان از این شهدا که همانند ستاره‌ای در آسمان نظامی‌گری می‌درخشند، تأکید کرد.
کد خبر: ۴۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ - 03January 2022

تدین، تشرع و تعهد الزامات یک نظامی موفق هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع دانش‌آموزان هفتمین دوره رزم مقدماتی مشترک ارتش در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه (ع) نیروی زمینی ارتش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تبریک به دانش‌آموزان برای انتخاب کسوت پرافتخار نظامی‌گری اظهار داشت: بدون تردید شما یکی از بهترین شغل‌ها را انتخاب کرد‌ه‌اید؛ چرا که در اهمیّت، قداست، شرافت و منزلت، کمترین شغلی به پای شغل نظامی‌گری می‌رسد؛ آن هم نظامیانی که خادم دین و اسلام باشند.

وی ادامه داد: مطمئن باشید که اگر این شغل از نظر قداست بی‌نظیر نباشد، قطعاً کم‌نظیر است؛ بنابراین قدر خود را بدانید و خدا را شکرگزار باشید که در این مسیر عالی قدم گذاشته‌اید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه الزامات موفقیت در طول خدمت ۳۰ ساله مرهون به کار بستن چهار کلیدواژه است، افزود: یکی از این الزامات «تدیّن» است؛ تدین یعنی تقویت مبانی عقیدتی، یعنی اینکه بنیه‌های اعتقادی خود را نسبت به خداوند و اصول دین افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اضافه کرد: بی‌شک یک نظامی اگر متدین باشد، بخش عظیمی از راه موفقیت را طی کرده، اما اگر خدای ناکرده اینگونه نباشد، قطعاً خدمت خود را به درستی به پایان نمی‌رساند و در میانه راه دچار وسوسه‌های شیطان می‌شود و هر روز پس‌رفت خواهد کرد.

وی «تشرّع» را یکی دیگر از ملزومات موفقیت دانست و بیان کرد: یک نظامی مسلمان علاوه بر تقویت بنیه نظامی خود، باید مسائل شرعی یا همان باید‌ها و نباید‌ها دینی را به نحو مطلوبی بشناسد و بدان‌ها درست عمل کند. بی‌شک نظامی‌ای که به باید‌ها و نباید‌های اسلامی خود درست عمل نکند، موفق نخواهد شد؛ چرا که به دلیل عدم التزام به مسائل شرعی گرفتار لغزش‌هایی می‌شود که سر از کمیسیون‌های تعیین تکلیف خدمتی و... درمی‌آورد. به همین منظور توصیه می‌کنم که همواره رساله عملیه مراجع تقلید که نقشه راه درست زندگی کردن را به شما می‌آموزند، بخوانید و به آن عمل کنید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تجلیل از شهدای شاخصی همچون شهیدان صیاد شیرازی، سلیمانی، نامجو و کشوری، «تأسی» را یکی دیگر از این الزامات برشمرد و عنوان کرد: این چهر‌ه‌ها و شهدای شاخص، مصداق عینی آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم هستند که خداوند به سبب ایمان و کار‌های شایسته‌شان، در دل‌های مردم نسبت به آن‌ها محبتی قرار داده است. الگو گرفتن از چنین افرادی که همانند ستاره‌ای در آسمان نظامی‌گری می‌درخشند، منجر می‌شود تا دلیل موفقیت آن‌ها را جویا شده و با اجرای آن‌ها به یک نظامی موفق تبدیل شوید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه آدمی برای به عضویت درآمدن در هر سازمانی، متعهد می‌شود که باید‌ها و نباید‌های آن سازمان را به کار ببندد، «تعهد» را نیز یکی دیگر از الزمات برشمرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همانند هر سازمان دیگری طبیعتاً دارای فرهنگ و اقتضائات خاص خود است که اگر هر نظامی خود را با آن‌ها وفق بدهد، موفق خواهد شد. در این میان یکی از ویژگی‌های ارتش، نظم آن است؛ بنابراین سعی کنید از همین الان یک نظامی منظم باشید.

وی ادامه داد: خصیصه نظم به قدری حائز اهمیّت است که امیرالمؤمنین (ع) در نامه ۴۷ نهج‌البلاغه نیز به آن وصیت فرموده‌اند. نظم با «انضباط» تفاوت‌هایی دارد، یک نظامی علاوه بر اینکه باید منظم باشد، باید منضبط هم باشد و انضباط را با همه وجودش بپذیرد؛ چرا که غیر منظم بودن خلاف خلقت و فطرت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: ویژگی دیگری که باید خود را به آن بیارایید، داشتن دانش نظامی است؛ چرا که عصای دست یک نظامی است و اگر آن را نداشته باشد، نمی‌تواند راهش را ادامه بدهد. تعامل با فرماندهی و سازمان‌های همراه آن، یعنی عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات و همچنین اطاعت‌پذیری نیز از دیگر مسائل مربوط به فرهنگ سازمانی ارتش است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان خاطرنشان کرد: در انتخاب همسر یا همرزم خود بسیار دقّت کنید و شخصی را برگزینید که متدین، متشرع و سازگار باشد و با شما کاملاً تعامل و تعاون داشته باشد، تا خدای ناکرده در مسیر خدمتی آزرده‌خاطر نشوید و بتوانید به نحو مطلوبی رسالتی را که بر عهده‌تان گذاشته شده است به سرمنزل مقصود برسانید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار