به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاعپرس، سردار «حسن حسنزاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در دومین رویداد ملی - دانشجویی بزرگداشت شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر حاج قاسم سلیمانی را از جنبه نظامی بررسی کنیم، فرماندهان دیگری هم هستند که موفقیتهای خوبی کسب کردند، اما آنچه شهید سلیمانی را خاص میکند، عملیاتی کردن بسیاری از نظریهها بود که خیلیها با آن مخالف بودند.
وی افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی همان مکتب انقلاب اسلامی است. مکتب حاج قاسم کاملاً منطبق بر مکتب عاشورا و سیدالشهدا (ع) است. بسیاری از شعارهایی که خیلیها آن را نشدنی میدانستند، توسط حاج قاسم عملیاتی شد.
سردار حسنزاده با بیان اینکه حاج قاسم به ارتباطش با خداوند توجه میکرد و به این موضوع میپرداخت، گفت: رابطه حاج قاسم با ولایت و امامت و رابطه حاج قاسم با مردم بسیار مهم است. این سه ارتباط است که او را «حاج قاسم» کرده است. خط قرمز حاج قاسم، انقلاب و نظام بود. او معتقد بود که همه دخترها و پسرها فرزند ما هستند. به همین خاطر رهبری فرمودند که او قهرمان ملی است. حاج قاسم در پاسخ به این حرف که شما ملت عراق و سوریه را نجات دادید، گفت که ما برای نجات بشریت قدم برداشتیم. این روحیه باعث میشود که او «قهرمان امتی» باشد.
فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: مهم است که امروز مثل حاج قاسم به مسئولان فرمول دهیم. عدهای حاج قاسم سلیمانی را ژنرال برجسته نظامی میدانند، بعضی او را شخصیتی عاطفی میدانند، عدهای هم او را ولایتمدار میدانند، اما کمتر شنیدهایم که حاج قاسم بر علوم سیاسی تسلط داشت. حاج قاسم بر ژئوپولیتیک و ژئواستراتژی تسلط عجیبی داشت.
وی تصریح کرد: وقتی عدهای داشتند در مورد چگونگی خارج کردن رئیس جمهور سوریه از کشور تصمیم میگرفتند، حاج قاسم راهبرد و طرح عملیاتی و تاکتیک حفظ سوریه را تشریح کرد. یکی از ژنرالهای سوری در همان جلسه فریاد زد که دکمه روی اورکت تو به نشانهای نظامی ما شرف دارد؛ چرا که تو کشور ما را از خودمان بهتر میشناسی.
سردار حسنزاده اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی مجموعهای از این ویژگیها را جمع کرده است. چطور میشود که در وجود این شخص این همه برتری میبینیم؟ هماکنون اگر بعضی راهبردهای حاج قاسم را مطرح کنیم، عدهای مخالفت میکنند. ما در سال ۹۳ در جنگ سوریه در قرارگاهی نزدیک حرم بودیم. یکی از رزمندگان از یکی از دستورات حاج قاسم گلایهمند بود که ما چرا نباید تشیع را در اینجا تبلیغ کنیم. حاج قاسم با وجود گلایهمندی او دستور داد که احدی حق ندارد تبلیغ کند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ادامه داد: حاج قاسم در ارتباطش و نگاهش با مردم تفاوت قائل نمیشد. دایره شهید سلیمانی همه را در برمیگرفت. مسیحیها، ایزدیها، سنیها و شیعیان یا هر مذهب و دین دیگری.
وی با استناد به این جمله از شهید سلیمانی که «فرصتهایی که در دل بحرانها وجود دارد در خود فرصتها نیست به شرطی که نترسیم، نترستید و نترسانیم.» گفت: حاج قاسم حتی در موضوعات معنوی هم فرمول دارد. بهعنوان مثال حاج قاسم فرمول شهادتطلبی دارد و آن این است که شرط شهید شدن، شهید بودن است. او در مورد اخلاص معتقد بود که نباید دیده شویم؛ زیرا آن کسی که باید ببیند، میبیند. اگر موفقیت مسئولان ما چشمگیر نیست، مشکل در آن سه نگاه و رابطه است؛ رابطه با امامت، ولایت و مردم.
سردار حسنزاده تصریح کرد: سردار سلیمانی معتقد بود که یکی از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه با رهبری، این حکیم فرزانه است. حاج قاسم برای نظام هزینه و حاشیه نداشت. مسئولانی داریم که با تصمیماتشان یا حتی با یک مصاحبه برای نظام هزینه ایجاد میکنند. یک بار بزرگی گفت که اگر یک کاغذ و قلم به حاج قاسم میداد و میگفت تو خودت بنویس که چطور تو را عاقبت بهخیر کنم، نمیتوانست اینقدر دقیق و متعالی آن را بنویسد. همه اینها به خاطر ارتباط حاج قاسم با خدا، ولایت و امامت و البته مردم بود.
انتهای پیام/ 231