مدیر اجرایی آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع):

حضرت زهرا (س) جایگاه زنان جهان را منزلت بخشید/ برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در کرج

«عابد خراسانی» با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) جایگاه زنان جهان را شکوه و منزلت بخشید، از برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی و یادواره شهدای غرب کرج در گلزار شهدای آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) خبر داد.  
کد خبر: ۴۹۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ - 05January 2022

حضرت زهرا (س) جایگاه زنان جهان را منزلت بخشید/ برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در کرج«سید رسول عابد خراسانی» مدیر اجرایی و رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ایام فاطمیه، روزهای حزن اهل‌بیت (ع) در مصیبت مادر رسالت و همسر ولایت حضرت زهرای مرضیه (س) است؛ روزهای غمباری که مسلمین جهان به یاد برترین بانوی عالم به سوگ می‌نشینند و در مظلومیت او ندبه سر می‌دهند و درس استقامت، پایداری و مبارزه با ظلم را از او فرامی‌گیرند.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) معیار فضائل بود و جایگاه زنان جهان را شکوه و منزلت بخشید؛ بزرگ بانویی که جنبه‌های مختلف پارسایی، پاک‌دامنی و حضور یک بانوی مسلمان در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی را با جلوه‌ای ماندگار و بی‌نظیر در تاریخ جهان ثبت کرد. امروزه زنان مسلمان با الگوگیری از سیره فاطمی، علاوه بر موفقیت در مباحث فردی و اجتماعی زندگی از جمله فرزندپروری و همسرداری، عزتمندانه در تمامی عرصه‌ها و در راستای سربلندی ایران اسلامی و زن ایرانی گام برمی‌دارند.

مدیر اجرایی و رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) مطرح کرد: امروزه مادران و همسران شهدای مدافع حرم و سلامتی را در استان البرز داریم که حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار داده‌اند. به مناسبت ایام فاطمیه، برنامه‌های بسیاری در آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) تدارک دیده شد و اتفاقات خوبی رقم خورد. در این ایام 60 برنامه در این آستان مقدس اجرا شد که این برنامه‌ها در روز و شب شهادت بانوی دو عالم نیز ادامه خواهد داشت.

عابد خراسانی با اشاره به اجرای برنامه روضه‌خوانی، سخنرانی و عزاداری ویژه شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: سفره احسان نیز به نام حضرت زهرا (س) گسترانده و از زائرین و مجاورین پذیرایی می‌شود. در این ایام بیش از پنج هزار پرس غذا جهت پذیرایی از زائرین و مجاورین آماده و هر شب توزیع شد و هنوز هم ادامه دارد. صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز ویژه‌برنامه‌هایی از جمله مراسم قرائت حدیث کسا در بقعه متبرکه آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (س) برگزار می‌شود.

وی از اجرای ویژه‌برنامه یاس نبوی با قرائت فرازی از خطبه فدکیه از ساعت 10 صبح روز شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد و افزود: پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز، مراسم سخنرانی و عزاداری برگزار می‌شود. ساعت 15 نیز اجتماع عزاداران فاطمی و یادواره شهدای غرب کرج با سخنرانی حجت‌الاسلام «مختاری» و مداحی «مهدی جعفری»، «سید جواد عرب» و «علی علی‌اکبری» در گلزار شهدای آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی و رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) از برگزاری محافل انس با قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و برپایی کاروان عزاداری یاس نبوی در محله اسلام‌آباد کرج به همت مرکز افق آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون (ع) در این ایام نیز خبر داد و بیان داشت: پنج‌شنبه شب نیز مراسم شام غریبان خانم فاطمه زهرا (س) در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار