نماینده مردم در مجلس:

غرب به‌دنبال فرسایشی کردن مذاکرات است

مالکی گفت: ایران معتقد است که باید از مذاکرات نتیجه بگیریم، اما رویکرد غربی‌ها این نیست؛ آن‌ها به دنبال به چالش کشاندن و فرسایشی کردن مذاکرات و مواردی از این دست هستند.
کد خبر: ۴۹۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ - 05January 2022

غرب به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فدا حسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین جهت بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام با بیان اینکه «چشم انداز مذاکرات پیچیده شده است»، اظهار داشت: در بخشی از مذاکرات وین که مربوط به تحریم است، دیدگاه‌های دو طرف خیلی به هم نزدیک شده است و احتمال این وجود دارد که ما مشکلاتی جدی در این بخش نداشته باشیم، ولی در بخش هسته‌ای پیچیدگی خاصی میان دو طرف وجود دارد.

وی ادامه داد: غربی‌ها بازی در می‌آوردند و حرکاتشان زیگزاگی است و می‌خواهند به‌نوعی تیم مذاکره کننده کشورمان را دچار چالش کنند، اما، چون تیم ایرانی از ظرفیت و توان بالایی برخوردار است، پیش بینی می‌شود با وجود اینکه روز‌های سختی پیش رو داریم، بتوانیم به آنچه مورد نظر جمهوری اسلامی ایران است، نزدیک شویم.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه آنچه ایران در مذاکرات وین دنبال می‌کند با آنچه که غربی‌ها به دنبال آن هستند مقداری متفاوت است، گفت: ایران معتقد است که باید از مذاکرات نتیجه بگیریم، اما رویکرد غربی‌ها این نیست؛ آن‌ها به دنبال به چالش کشاندن و فرسایشی کردن مذاکرات و مواردی از این دست هستند.

مالکی تصریح کرد: ایران به‌طور جدی وارد مذاکره شده است و دست‌مان هم پر است و طرف غربی، چون دستش خالیست به دنبال آن هستند تا زمان بخرند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار