رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

شهید سلیمانی خطر یک جنگ ۱۰ ساله را از سر ایران دفع کرد

سردار جلالی با بیان اینکه شهید سلیمانی خطر یک جنگ ۱۰ ساله را از سر ایران دفع کرد، گفت: عظمت کار حاج قاسم زمانی درک می‌شود که بر شکست بزرگ آمریکایی‌ها چه در صحنه راهبردی و سیاسی و چه در صحنه تاکتیکی واقف شویم.
کد خبر: ۴۹۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ - 05January 2022

شهید سلیمانی خطر یک جنگ ۱۰ ساله را از سر ایران رفع کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای محله تهران‌نو که در مسجد لیلةالقدر برگزار شد، اظهار داشت: از خصوصیات اخلاقی و مرام و منش حاج قاسم در این ایام به کرات صحبت شده است، اما آنچه سبب زنده ماندن یاد و شخصیت و ارزش‌هایی که شهید سلیمانی برای آن جهاد کرده است می‌شود، آشنایی و تبیین «مکتب سلیمانی» است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید کرده‌اند.

وی مکتب سلیمانی را الگویی برای مردم به‌ویژه جوانان و محور مقاومت برای مبارزه با استکبار معرفی کرد و افزود: شهید سلیمانی شخصیتی چندوجهی و ترکیبی داشت؛ از یک طرف شاهد مهر و عطوفت بی‌کرانش نسبت به مردم به‌ویژه خانواده شهدا هستیم و از یک طرف در میدان نبرد، هیچ دشمنی را یارای مقاومت در برابر وی نبود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه حاج قاسم وارد هیچ جناح و حزب سیاسی نشد و هرگز خود را درگیر بازی‌های سیاسی نکرد، ادامه داد: تنها خط قرمز سردار سلیمانی ولایت فقیه، امنیت و منافع ملی بود. به نحوی که هرجا انقلاب اسلامی به هر شکلی به خطر می‌افتاد، حاج قاسم پای کار بود.

به گفته سردار جلالی، تبعیت از ولایت فقیه درس بزرگی است که در جای جای وصیت‌نامه شهید سلیمانی موج می‌زند.

وی درباره این مسئله که «شهید سلیمانی چطور فرمانده محور مقاومت شد»، گفت: بعد از دفاع مقدس، مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس تلاش خود را برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه آغاز کردند. در این میان با استفاده از تجارب انگلیس در ایجاد تفرقه‌های مذهبی، تفکر سلفی و تکفیری تقویت شد تا با استفاده از آن در درون جامعه اسلامی، درگیری‌هایی ایجاد شود تا ضمن نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام، زمینه مقابله با ایران فراهم شود.

سردار جلالی ادامه داد: با همین روش داعش به وجود آمد و در سایه حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و با استراتژی ایجاد رعب و وحشت به سرعت مناطق وسیعی از سوریه و عراق را به تصرف خود درآورد و سپس قصد یورش به سمت ایران کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در چنین شرایطی حاج قاسم با فرماندهی نیروی قدس سپاه، مسئولیت دفع خطر داعش را بر عهده گرفت. استراتژی نخست اعلام خط قرمز ایران بود که ۴۰ کیلومتری عمق خاک عراق عنوان شد. گام دوم بازسازی ارتش‌های سوریه و عراق و گام دیگر تشکیل دو ارتش مردمی در سوریه و عراق با تکیه بر تجربه دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که هیچ‌کس حتی دولت‌های عراق و سوریه، تصور تاب آوردن در برابر تهاجم و وحشی‌گری‌های داعش را نداشتند، این حاج قاسم سلیمانی بود که تحت تدابیر مقام معظم رهبری به سازماندهی جبهه مقاومت پرداخت و ضمن نابودی داعش، تمام توطئه‌های دشمن را برای ناامن کردن منطقه خنثی کرد.

سردار جلالی یکی از دستاور‌های مبارزه سردار سلیمانی با داعش را رفع خطر جنگ احتمالی طولانی‌مدت بین ایران و داعش عنوان کرد و گفت: اگر داعش در عراق و سوریه مسلط می‌شد، جنگ بعدی آن‌ها با ایران بود و عملیات پیشدستانه ایران تمام این معادلات را بر هم زد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نجات و رهایی کشور و مردم عراق و سوریه از تسلط و چنگال داعش را از دیگر دستاورد‌های شهید سلیمانی و محور مقاومت عنوان کرد.

سردار جلالی برعکس شدن اهداف دشمن صهیونیستی و تبدیل شدن اهداف دشمن به محور‌های تهدید علیه خودشان را از دیگر اثرات راهبرد حاج قاسم در منطقه عنوان کرد و توضیح داد: استراتژی شهید سلیمانی تبدیل تهدید به فرصت بود؛ در این مورد هم با شکل دادن به رفتار مقاومت در منطقه، شاهد تغییر ساختار سیاسی در منطقه علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و در عمل شکست سیاسی راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در عدم تحقق اهداف آن‌ها رقم خورد.

وی پیروزی بر داعش را پیروزی در یک جنگ نیابتی مدرن بین جریان انقلاب اسلامی و جریان استکبار ارزیابی کرد و گفت: اگر با این تحلیل به این موضوع بنگریم، متوجه عظمت کار حاج قاسم خواهیم شد؛ چرا که در واقع شکستی بزرگ بر آمریکایی‌ها چه در صحنه راهبردی و سیاسی چه در صحنه تاکتیکی تحمیل شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، نحوه شهادت حاج قاسم را رخدادی دانست که ضمن تبدیل وی به یک قهرمان ملی و قهرمان جهان اسلام خون تازه‌ای به رگ‌های جبهه مقاومت تزریق کرد.

سردار جلالی گفت: وقتی آمریکا حاضر می‌شود هزینه سنگین سیاسی ترور ناجوانمردانه حاج قاسم را متحمل شود، یعنی به نقش بی‌بدیل وی در فرماندهی محور مقاومت اشراف دارد. دشمن می‌پنداشت که با ترور ناجوانمردانه حاج قاسم، محور مقاومت دیگر از هم خواهد پاشید، اما غافل از این بود که بعد از شهادت حاج قاسم محور مقاومت به گفتمان مقاومت تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید با تبیین اقدامات بزرگی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای انقلاب اسلامی و به تعبیر بهتر دنیای اسلام انجام داد، اجازه ندهیم که مکتب حاج قاسم، ارزش‌ها و اقدامات این قهرمان و مصلح ملی توسط برخی عناصر منفعل، خود فروخته و فریب‌خورده زیر سوال بروند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: او خود را برای مردم کشور و خاک میهنش فدا و آرمان‌ها و اهداف انقلاب را تثبیت کرد و یک تهدید را تبدیل به فرصت کرد و نباید اجازه داد که این جفا در حق شهید سلیمانی صورت گیرد.

در انتهای این مراسم از خانواده شهدای محله تهران نو با حضور سردار جلالی، تقدیر شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها