مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم «محمد آژند» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت رزمنده مدافع حرم «محمد آژند»، ۲۱ دی بر سر مزار این شهید والامقام واقع در شهریار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ - 09January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت رزمنده مدافع حرم «محمد آژند»، روز سه‌شنبه ۲۱ دی بر سر مزار این شهید والامقام واقع در شهریار، کهنز، گلزار شهدای بهشت رضوان برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران و عموم مردم همراه با مدیحه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت (ع) برگزار خواهد شد.

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم «محمد آزند» برگزار می‌شود

«محمد آزند» ۲۷ تیر سال ۱۳۵۹ در تهران چشم به جهان گشود. کودکی او به‌دلیل شغل پدرش که رزمنده نیروی هوایی ارتش بود، زیر آتش توپخانه و موشک‌باران جبهه جنوب در دوران دفاع مقدس سپری شد.

وی پس از پایان جنگ تحمیلی به‌همراه خانواده‌اش به تهران بازگشت و پس از گذراندن دوره راهنمایی، برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه شد؛ اما پس از مدتی، پدرش به او توصیه کرد که بهتر است ابتدا به تکمیل تحصیلات نظری‌اش بپردازد و سپس به ادامه تحصیلات حوزوی روی بیاورد.

«محمد آژند» پس از اخذ مدرک دیپلم، وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و همزمان به کسب علم ادامه داده و تا تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت پیش رفت. وی پس از سه سال تلاش برای حضور در جبهه مقاومت، سرانجام دی سال ۱۳۹۴ موفق به اعزام به سوریه شد و در آن‌جا یکی از فرماندهان متواضع و خون‌گرم گردان «فاتحین» شده و نام جهادی «سید کمیل» را برای خود انتخاب کرد.

«محمد آژند» در تاریخ ۹۴/۱۰/۲۱، در راه دفاع از مظلوم و حریم اسلام و حرم اهل‌بیت (ع) در «حلب» سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در تاریخ ۹۵/۳/۲۷ از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و پس از تشییع، در گلزار شهدای «بهشت رضوان» در جوار رفقای شهیدش، «مصطفی صدرزاده» و «سجاد عفتی» به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار