سرپرست حوزه هنری یزد خبر داد؛

اکران مستند «خلیل» در یزد

«کوچک‌زاده» از اکران مستند «خلیل» روایت زندگی و رزمندگی سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» در یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 12January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمدصادق کوچک‌زاده» سرپرست حوزه هنری یزد از اکران مستند «خلیل» روایت زندگی و رزمندگی سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» در یزد خبر داد.

وی با بیان اینکه مستند «خلیل» به کارگردانی «احمد صراف یزد» و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان یزد تولید شده است، اظهار داشت: این فیلم در مدت ۲۸ دقیقه بخشی از سبک زندگی، ابعاد شخصیتی و مجاهدت‌های سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند. نویسندگی گفتار متن این فیلم را محمدصادق دهقانی انجام داده و مهبد قناعت‌‎پیشه راوی آن است.

سرپرست حوزه هنری یزد با بیان این که تصویربرداری و صدابرداری این اثر به ترتیب بر عهده «حامد سعادت» و «مهدی کریمی» بود، ادامه داد: «عاطفه شکفته»، تدوین و صداگذاری آن را بر عهده داشته و «محسن عسکری‌زاده» نیز به عنوان دستیار کارگردان در تولید این اثر همکاری داشته است. حوزه هنری استان همچنین کتابی با عنوان «رفیق»؛ روایت زندگی و رزمندگی شهید «خلیل حسن‌بیگی» را به قلم «الهام باقری »تولید کرده که به زودی توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد. مستند «خلیل» با همراهی تعدادی از هم‌رزمان، دوستان و خانواده شهید تولید شده است.

وی گفت: به مناسبت سالروز شهادت این سردار دلاور، این فیلم برای نخستین بار، یکشنبه ۲۶ دی‌ ساعت ۱۸ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن «قرمز» سینما تک یزد رونمایی و اکران می‌شود.

خلیل حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. وی پیش از انقلاب به صف مبارزان با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت وی سرانجام در ۲۵ دی‌ ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

«احمد صراف یزد» طراح و کارگردان مستند «خلیل» متولد ۱۳۶۲ در یزد است. وی تاکنون ۱۵ فیلم مستند کوتاه و نیمه بلند ساخته و هم‌اکنون در حال تدوین اولین فیلم بلند مستند و پیش تولید دومین مستند بلند خود است.

اکران مستند «خلیل» در یزد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار